حجت الاسلام «صفر قربانپور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کرسی های آزاد اندیشی با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و دانشگاه های مختلف این استان در تمام شهرستان های 12 گانه این استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این برنامه ها تاکنون در دانشگاه پیام نور فرمهین و حوزه علمیه شهر تفرش برگزار شده و تا آخر امسال در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با هدف شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بخش های مختلف جامعه با بهره گیری از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه و همچنین عموم مردم برگزار می شود.
وی افزود: مباحث اعتقادی، اخلاقی و آسیب های اجتماعی از موضوعات کرسی های آزاداندیشی است که با حضور اساتید برجسته دانشگاه ها و حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام قربانپور اظهار داشت: تقویت کرسی های آزاداندیشی در کانون های دانشگاهی بهترین ابزار در بالندگی فکری و علمی کشور است.
وی افزود: نیروی انسانی کارآمد، متعهد و خلاق، عامل دستیابی به توسعه پایدار است و کرسی های آزاداندیشی به عنوان امکانی در کانون های علم و تربیت دانشگاهی باید به درستی در راستای این هدف متعالی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: نگهبانی و مرزبانی از قلمرو علوم اسلامی در کنار بهره وری حداکثری از علم محض یکی از وظایف اصلی استادان دانشگاه ،علما و روحانیت است که این مهم تنها در سایه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از سوی نخبگان دانشگاهی محقق می شود.
حجت الاسلام قربانپور، از برگزاری دوره های بهبود سواد رسانه ای برای روحانیان مستقر در تمامی 12 شهرستان استان مرکزی خبر داد و گفت: این دوره ها به صورت تجمعی در هر سه شهرستان برگزار می شود و تا دوره آموزشی طلاب سه شهرستان خمین، محلات و دلیجان در شهر خمین برگزار شد.
وی ادامه داد: بهره گیری از شبکه های اجتماعی نیازمند مدیریتی همسو با پیشینه فرهنگی و آموزش سواد رسانه ای به اقشار مردم است.
بیش از پنج هزار طلبه در 23 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش، 795 روستای دارای دهیاری و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.