سید «مهدی مقدسی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارکنان دولت، کارگان و بازنشستگان باید در تمام صندوق ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی بیان کرد: بودجه 98 باید به سمتی رود که بتوان یک برنامه منسجم حمایت از تولید داخل را ترسیم و تهدید های تحریمی را به فرصتی ارزشمند تبدیل کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه در بودجه سنواتی باید در بودجه 98 مورد توجه جدی قرار گیرد.
مقدسی اظهار داشت: سهم درآمدی از محل فروش نفت در بودجه سال آینده باید واقعی دیده شود و تبدیل نفت خام به فرآورده های پربازده از اولویت های راهبردی باشد.
وی عنوان کرد: اصلاح ساختار دولت و کوچک سازی دولت متناسب با اسناد بالادستی، حمایت جدی از بخش کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کلیدی کشاورزی از دیگر مواردی است که در بودجه 98 باید به آنها به صورت خاص پرداخته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 98-97 متناسب با هزینه های کشاورزان نیست و این نگرانی وجود دارد که محصولات تولیدی با وجود نیاز داخل به کشورهای دیگر صادر شود.
مقدسی تاکید کرد: حمایت از صادرات و تخصیص منابع برای تجهیز گمرک ها و مبادی ورودی به سیستم های مدرن برای کاهش قاچاق کالا امری ضروری است.
وی تصریح کرد: قاچاق کالا به هر میزان که باشد به اقتصاد کشور و واحدهای تولیدی آسیب وارد می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به موضوع تامین سلامت، درمان بیماران و اختصاص منابع مناسب باید در اولویت های بودجه ای لحاظ شود.
مقدسی تاکید کرد: در بودجه سال آینده باید تا جایی که امکان دارد از آغاز عملیات اجرایی برای طرح های عمرانی جدید اجتناب شود و حفظ و تکمیل طرح های مهم متناسب با شرایط درآمدی کشور مورد توجه قرار گیرد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.