«کاوه فلک افلاکی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افرادی معرفی شده توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک برنامه های خود را به هیات رئیسه شورای اسلامی این کلانشهر ارایه داده اند و پارلمان ملی بهترین گزینه را فارغ از مسایل سیاسی با نظر اعضا به عنوان شهردار انتخاب می کند.
وی ادامه داد: تصویب مصوبات شورای اسلامی شهر اراک بر اساس صلاح و مصلحت مردم انجام می شود و هیچ سیاسی کاری در این زمینه وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: شورای اسلامی این کلانشهر به شفاف سازی اعتقاد داشته و بر این موضوع در تمامی فعالیت های خود پافشاری دارد.
فلک افلاکی گفت: شهردار جدید کلانشهر اراک نیز باید به شفاف سازی و آگاه سازی مردم از فعالیت هایی که امکان اطلاع رسانی آن ها وجود دارد متعهد باشد.
وی در خصوص انتخاب مشاور توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، گفت: بر اساس قانون اعضای شوراهای اسلامی می توانند برای انجام هرچه بهتر وظایف خود از مشاور بهره مند شوند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: سال گذشته در قرارداد مشاوران انتخاب شده توسط اعضای شورای اسلامی این کلانشهر مشکلاتی وجود داشت که با تذکر بازرسی این مشکلات رفع شد.
فلک افلاکی با یادآوری تخلف انجام شده در شهرداری کلانشهر اراک افزود: با تدبیر قوه قضائیه، همکاری کارکنان شهرداری و ورود شورای اسلامی این کلانشهر جلوی این تخلف گرفته و حقی از مردم ضایع نشده است.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: هفت نفر نامزد برای سکانداری شهرداری این کلانشهر برنامه های خود را به اعضای شورای اسلامی ارایه کرده اند که با تصمیم اعضا در روز رای گیری اصلح ترین این افراد انتخاب می شود.
«سعید نادری» افزود: اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک انتخاب شهردار اصلح و توانمند بدون شتاب زدگی و سنجیدن تمام جوانب را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی با یادآوری تصویب طرح قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در شورای پنجم اسلامی کلانشهر اراک، افزود: شورای پنجم کلانشهر اراک با تصویب این طرح تلاش کرده موضوعاتی که امکان انتشار آن ها وجود دارد را به اطلاع عموم رسانده و در انجام فعالیت ها شفاف باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک از تحقق 50 درصدی بودجه شهرداری این کلانشهر در سال جاری خبر داد و گفت: تحقق بودجه مدیریت شهری اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.
نادری خاطرنشان کرد: تنگناهای اقتصادی در شهرداری کلانشهر اراک نیز به نوعی نمایان است و با وجود ثابت ماندن درآمدهای شهرداری هزینه های آن به در زمره حقوق و دستمزد کارکنان در تمامی زمینه ها چندین برابر شده است.
وی با یادآوری تخلف های انجام شده در زمینه تملک املاک توسط شهرداری کلانشهر اراک افزود: در این تخلف پنج ملک حدود 400 میلیارد ریال قیمت گذاری شده بودند در صورتی که قیمت واقعی آن ها حدود یک چهارم این مبلغ بوده است.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:با ورود و شفاف شورای اسلامی این کلانشهر و تدبیر قوه قضائیه جلوی این تخلف گرفته شد و حق مردم به بیت المال بازگشت.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی این کلانشهر در چارچوب قانون و بر اساس برنامه و توانمندی افراد در فعالیت های شهر انجام می شود.
«ایرج رضایی» افزود: فراکسیون امید در طول مدت عمر شورای پنجم کلانشهر اراک در تصویب طرح ها به دور از سیاسی کاری ، تحقق منافع مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بودجه شهرداری کلانشهر اراک گفت: شهرداری این کلانشهر حدود 2 برابر بودجه سال 97 بدهکار بود و در فعالیت های شهرداری این مهم امری طبیعی است.
منشی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: خروجی فراکسیون امید در شورای اسلامی این کلانشهر نشان از اتحاد و وحدت اعضای در تصویب و پیگیری مشکلات مردم دارد.
«فرزانه رحمتی» با یادآوری انتخاب مشاور توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: منتخبان مردم در شورای اسلامی این کلانشهر در دوره قبل 15 نفر بود که در این دوره بدون تغییر در حجم کارها به 11 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس قوانین داخلی شوراهای اسلامی شهرها اعضای شوراها می توانند از خدمات مشاوره ای افراد برای بهبود تصمیم گیری ها به صورت ساعتی بهره مند شوند که انتخاب مشاوران بر این اساس انجام شده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: در شورای پنجم اراک بر خلاف دوره های گذشته برای گسترش استفاده از جوانان در دستگاه ها از آنان به عنوان مشاور بهره گیری شده است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.