«محمد اسدی» روز سه شنبه به مناسبت دهه وقف در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیشتر موقوفات این شهرستان زمین زراعی است و پیش بینی می شود این مبلغ در نیمه دوم امسال به چهار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی ادامه داد: 574 موقوفه خمین در زمینه های روضه خوانی، عزاداری و تعزیه خوانی ثبت شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین ادامه داد: موقوفات این شهرستان شامل 308 مسجد، 58 حسینیه و 207 زمین زراعی، مسکونی و تجاری است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین اظهار داشت: خیران این شهرستان در بخش وقف از ابتدای امسال تاکنون 10 میلیارد ریال در طرح مودت کمک مالی کردند که این مبلغ در بازسازی و طرح های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شده است.
اسدی گفت: راه اندازی تجهیزات ام آر آی و اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) از جمله وقف های درمانی این شهرستان است.
وی اظهار داشت: 6 میلیارد ریال در قالب طرح مهر تحصیلی از محل یکی از موقوفات به منظور خرید لوازم التحریر برای 12 دانش آموز نیازمند هزینه شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خمین با اشاره به نبود آگاهی کافی در جامعه نسبت به تاثیر وقف در حل مشکلات، افزود: نیازبه وقف در حوزه های اقتصادی، ازدواج، مسائل فرهنگی، قرآنی، آموزشی، حمایت از نخبگان، کارآفرینان جدی است.
اسدی تاکید کرد: وقف به عنوان سرمایه مالی در استقلال اقتصادی و توسعه جامعه تاثیر بسیاری دارد و این سنت حسنه از عمده ترین زیرساخت های اقتصادی جهان اسلام است.
وی توضیح داد: کارآفرینی و اشتغال، تامین بهداشت و سلامتی، گسترش عدالت، فقر زدایی، عمران و آبادانی از فواید مهم ترویج سنت حسنه وقف در جامعه است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خمین، نقش مردم و نهادهای مختلف دولتی در ترویج فرهنگ وقف را مهم دانست و گفت: اگر وقف برای کارهای عمرانی، صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری در کارهای تولیدی باشد آحاد جامعه به این سنت حسنه گرایش بیشتری پیدا می کنند.
اسدی برگزاری شورای اداری با موضوع وقف، تجلیل از واقفان شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان شاخص، برگزاری آیین عزاداری روزهای آخرماه صفر، برپایی خیمه های معرف در در امازاده ابوطالب، خدیجه خاتون(س) و اهدای خون توسط واقفین را از برنامه های این شهرستان در دهه وقف بیان کرد.
دهه وقف از 15 آبان مصادف با 27 ماه صفر آغاز و تا 24 آبان همزمان با هفتم ربیع‌الاول ادامه دارد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت به عنوان زادگاه امام راحل دارای 26 امامزاده و بقاع متبرکه است.
72776013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.