«قربانعلی فتحی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبار در سطح 2 هزار و 797 هکتار از مراتع استان عملیات کپه کاری، مدیریت روان آب و بذر کاری انجام می شود و پنج هزار هکتار عملیات حفاظت و قرق، 150 هکتار بانکت بندی و 500 هکتار کشت علوفه یونجه نیز در دیمزارهای کم بازده اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: تا کنون عملیات کپه کاری در 700 هکتار از مراتع استان مرکزی انجام شده و اجرای عملیات حفاظت و قرق در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی پیش بینی کرد: 80 درصد عملیات بیولوژیک و بیومکانیک تا اواخر آبان ماه امسال انجام می شود.
فتحی افزود: افزایش گیاهان خوش خوراک در ترکیب گیاهی منطقه، افزایش تاج پوشش گیاهی، کنترل روان آب ها، کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از وقوع سیلاب ها از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح های بیولوژیک و بیومکانیک در مراتع استان مرکزی است.
وی خاطرنشان کرد: تولید علوفه خوش خوراک در مراتع استان مرکزی افزایش دامداری و دامپروری و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در مناطق روستایی و افزایش درآمد برای مردم این منطقه را به دنبال دارد.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تحقق بارندگی نرمال سالیانه و پراکندگی مناسب بارش ها، رعایت حفاظت و قرق با همکاری دامداران و مرتعداران از مهمترین عوامل موفقیت طرح های بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریتی در مراتع این استان است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.