«علی اصغر آرمیده» روز دوشنبه به ایرنا،‌ اظهار داشت: زمانی فعالیت تاکسی ماکسیم در ساوه قانونی است که مجوز لازم را از شهرداری دریافت کند اگرچه مطرح می شود که مجوز فعالیت از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دارد.
وی افزود: بر اساس ماده 32 آیین نامه حمل و نقل عمومی صدر هرگونه مجوز فعالیت آژانس های مسافری و خودروهای فعال در ناوگان درون شهری باید از سوی شهرداری ها باشد.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: با توجه به اینکه اتاق اصناف و اداره صنعت، ‌معدن و تجارت ساوه برای مجوز فعالیت تاکسی ماکسیم اقدام کرده، نشستی در این زمینه به منظور هماهنگی لازم برگزار شده است.
آرمیده خاطرنشان کرد: مکاتباتی با فرمانداری و دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز در این زمینه انجام شده است.
وی توضیح داد: خدمات در سیستم مسافربری ماکسیم به گونه ای است که بخش اصلی درآمد از محل فروش حجم اینترنت کسب می شود و هر خودرویی که برچسب ماکسیم داشته باشد حتی اگر فعالیتی هم نکند‌ ماهانه مبالغی را دریافت می کند و به همین دلیل نرخ پایین تری از کرایه را دارد.
آرمیده گفت: حدود 300 دستگاه خودرو با برچسب ماکسیم در ساوه فعالیت می کنند و این در حالیست که شمار تاکسی های این شهر حدود 800 دستگاه است.
وی اظهار داشت: برخی اظهارنظرها شمار تاکسی ها را در ساوه بالا می دانند اما اگر فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی وحذف خودروهای مسافرکش شخصی نهادینه شود با سیاستگذاری صحیح می توان از شمار بیشتر خودرو در نظام حمل و نقل درون شهری بهره جست.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه اظهار داشت: ‌ از جمعیت 225 هزار نفری این شهر‌ روزانه حدود 63 هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) استفاده می کنند.
آرمیده افزود: با اصلاحات لازم در استاندارد استفاده 75 درصدی ساکنان شهرها از ناوگان حمب و نقل درون شهری،‌ باید روزانه 170 هزار تن از شهروندان ساوجی از این خدمات بهره مند شوند اما اکنون تنها 28 درصد از مردم ساوه از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: نهادهای آموزشی، فرهنگی و اجرایی در کنار ‌ رسانه ها،‌ دایره نخبگان و‌ سازمان های مردم نهاد تکلیف دارند در راستای بهبود فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بکوشند و شهرداری را در این راستا یاری دهند.
آرمیده گفت: در این راستا برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی به صورت محله محور با محوریت موضوع استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و «نه به خودروی شخصی در درون شهر»برای روز جهانی حمل و نقل (39 آذرماه جاری) در دست پیگیری است.
ساوه شهری با 225 هزار نفر جمعیت است که 800 دستگاه تاکسی و ‌ 100 دستگاه اتوبوس کار جا به جایی مسافران درون شهری را روزان در آن انجام می دهند.
/6013/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.