به گزارش خبرانلاین از ساری ،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع آب بدلیل تنگناهای ناشی از افزایش جمعیت و فشار بر این منابع، یاد آور شد: مازندران دارای سه منطقه آبی در شرق، میان بند و غرب است و باید پایش دقیقی از منابع آب و سفره های آب زیر زمینی استان صورت گیرد.

نبیان با تاکید بر این که برای مدیریت منابع آب باید برنامه ریزی اصولی داشت، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه منابع آب از ضروریات است و در این راستا همه دستگاه های متولی باید با اتحاد و همدلی و با دوری از بخشی نگری، نقش شان را بدرستی ایفا نمایند.

وی با بیان این که مباحث نظری این بخش باید به صورت همه جانبه به مرحله اجرا درآید و خدمت رسانی به مردم در این حوزه تسریع شود، گفت: تامین آب مورد نیاز مردم استان در بخش های مختلف از وظایف اصلی ماست.

معاون استاندار با اشاره به حجم بالای حضور گردشگر در تعطیلات ایام نوروز پیش رو در سراسر استان، اظهار داشت: تامین آب شرب مورد نیاز در این ایام نیز از جمله مسایل مهمی است که باید در دستور و برنامه کاری این حوزه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از الگوی کشت مناسب در جهت حفظ منابع آب، یاد آور شد: بهره مندی از پسآب فاضلاب، الگویی موفق در مدیریت بهینه مصرف است و باید در آبیاری فضای سبز از آن بهره گیری شود.

نبیان با اشاره به این که بیان مشکلات منابع آب باید همراه با ارایه راهبردهای جبران کمبود این منابع از سوی دستگاه های متولی باشد، تاکید کرد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاوری با استفاده از ابزار تشویقی دستگاه های متولی به جد دنبال شود.

در آغاز این جلسه محمد ابراهیم یخکشی، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران، گزارشی از منابع آب استان، کمبودها و برنامه های صیانت از منابع آب استان ارایه نمود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 865433
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.