به گزارش خبرنگار ایرنا ، نیما نژاد مقدم روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان افزود : پس از بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری سرطان با 17 درصد ، حوادث با 8 درصد ، دیابت با 8 درصد و بیماری های تنفسی با 8 درصد در رتبه های بعدی علت مرگ و میر در این شهرستان قرار دارند.
وی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار داشت : گسترش ورزش همگانی ، تغذیه مناسب و صحیح ، تحرک کافی ،عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی در پیشگیری از بیمارها نقش مهمی دارد و اجرای آنها توسط مردم برای سلامتی لازم و ضروری است.
نژاد مقدم با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کرد : رسانه های همگانی می توانند با اطلاع رسانی مناسب مردم را با علایم و نشانه های بیماری ها آشنا نمایند تا آنها نسبت به سلامت خود حساس تر از قبل شده و در جهت بهبود وضعیت سلامت خود تلاش نمایند.
بر اساس امارهای منتشر شده استان مازندران در شمال کشور رتبه نخست چاقی و رتبه دوم کم تحرکی کشور را دارد.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن هم در این نشست با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به موضوعات به نوعی آسیب بزرگ مدیریتی به شمار می رود ، گفت : در حوزه سلامت می بایست کتابچه ای تهیه شود و آسیب های شهرستان در آن لحاظ گردد تا به عنوان نقشه راه در دستور کار قرار گیرد.
سید امیر حسینی جو با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم باید تعارف کنار گذاشته شود ، اظهار داشت : اگر بتوانیم میزان عوامل مرگ و میر را در شهرستان کاهش دهیم آن وقت می توانیم بگوییم که جلسات نتیجه بخش بوده است و در غیر اینصورت وقت خود را بیهوده تلف کرده ایم.
حسینی جو با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نانوایی های سطح شهر ، تصریح کرد : در سال های اخیر شاهد افزایش کمی نانوایی ها در سطج شهر بودیم اما متاسفانه از لحاظ کیفیت توفیق چندانی حاصل نشده است.
وی یادآور شد : دستگاه های نظارتی باید با دقت و جدیت بیشتری در حوزه سلامت ورود پیدا کنند و با هرگونه تخلف بر اساس قانون عمل نمایند.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.