به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز درساری گفت که با تغییر نگرش در نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارزدرکشور باعث کاهش 50 درصدی ورود کالاهای قاچاق به کشور شد و این روند تقویت تولید داخلی را فراهم کرد.
فرماندارشهرستان ساری پیامدهای مثبت تغییرونحوه مبارزه با قاچاق کالا در داخل کشور در دولت تدبیر و امید را حمایت از تولید ملی و گسترش بازارهای داخلی، بومی شدن تکنولوژی، گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی، استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دانست.
حسین زادگان اظهارداشت : باید به سوی تقویت تولید و در کنار آن اصلاح الگوی مصرف پیش برویم و برای تقویت تولید هم سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار است.
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز شهرستان ساری، آموزش و آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی را بهترین راهکار برای مبارزه با قاچاق کالا دانست.
وی اضافه کرد : برای ترغیب مردم به بهره گیری از کالاهای تولید داخل نیز توجه به کیفیت تولیدات داخلی از سوی کارآفرینان است .
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز شهرستان ساری نیز در این جلسه گفت در سال جاری 184 پرونده قاچاق کالا به تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی ارسال شد.
محمد زلیکانی افزود: در اجرای طرح مبارزه با برندهای تقلبی خارجی 38 واحد شناسایی شدند که فهرست آنها برای دریافت مجوز قانونی به اماکن ارسال شد که در صورت دریافت نکردن مجوز پلمپ می شوند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان مازندران گفت که عزم جدی دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا طی چهار سال گذشته باعث شد تا میزان کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار به حدود 12 و نیم میلیارد رسید.
علی پیرفلک افزود : طرح هایی مانند رجیستری موبایل در صورت اجرا می توانند حداقل یک میلیارد دلار از حجم قاچاق کشور را کاهش دهد و به اقتصاد داخلی تزریق شود.
پیرفلک از دستگاه‌های دولتی شهرستان خواست در راستای الکترونیکی شدن روند ثبت و صدور کالا و شفاف‌سازی نظام توزیع، در ثبت انبارها و محل‌های نگهداری کالای خود پیشگام باشند.
براساس گزارش هشت ماهه دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران در این مدت 260 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد و درمجموع یکهزار و 662 فقره پرونده قاچاق کالا در مازندران تشکیل شد و برای برخورد در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت .
او افزود که آمار پرونده قاچاق کالا نیز در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد بیشتر شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.