به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد خدادی عصر روز چهارشنبه در نشستی با کارکنان دفتر ایرنای مازندران در ساری افزود : تحولات رسانه ای در دوره ای که در آن قرار داریم با سرعت زیادی رخ می دهد و هرگونه تعلل در به روز رسانی دانش و مهارت آموزی به حذف رسانه ای که در آن کار می کنیم خواهد انجامید .
وی با تاکید بر این نکته که دیگر دوره آزمون و خطا تمام شده و منابع کشور اجازه ریسک کردن بیشتر را نمی دهد ، تاکید کرد : در دوره ای قرار داریم که جریان اطلاعات از طریق ابزارهای رسانه ای نوین برای مخاطبان فراهم و دسترسی به اطلاعات آسان شده است و مردم دیگر برای کسب اطلاعات منتظر ما نمی مانند.
خدادی از رسانه به عنوان مهم ترین ابزار آگاهی بخشی به مردم یاد کرد و گفت : امروز رسانه ای اثرگذار است که مخاطب محور باشد و بر اساس نیاز مخاطب اطلاعات لازم را جمع آوری و منتشر کند.
وی از ایرنا به عنوان رسانه ای با ظرفیت دسترسی جامع به ارکان حاکمیت برای انتقال اطلاعات واقعی جامعه یاد کرد و افزود : باید از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم و هرگونه تعلل در این مسیر نه تنها بی مهری به مردم و جامعه بلکه ستم به خود ماست که چنین ظرفیتی را در اختیار داریم و عمر و وقت خود را به این حرفه اختصاص داده ایم .
مدیرعامل ایرنا یکی از ظرفیت های مهم این رسانه را دسترسی آسان به مسئولان در سطوح مختلف دانست و تاکید کرد : این امتیاز ویژه ای برای خبرنگاران ماست که باید به نحو مطلوب از آن برای حل مشکلات مردم بهره بگیرند.
وی توضیح داد : برای اثرگذاری و تصمیم ساز بودن در حل مشکلات مردم ، باید این مهارت را تمرین کنیم که مسایل اصلی را به عنوان سوژه ببینیم و درگیری مسایل حاشیه ای و بی اهمیت نشویم .
خدادی امتیاز دیگر ایرنا را داشتن نیروی انسانی توانمند ، متخصص و دلسوز و آگاه دانست و تاکید کرد : باید تلاش کنیم به عنوان خبرنگار چیزهائی را ببینیم که دیگران نمی بینند و در این صورت است که به نقش و حرفه خود به عنوان نماینده افکار عمومی و چشم بینای مردم عمل کرده ایم .
** همه در ایرنا خبرنگارند
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر این نکته که همه باید در این رسانه خبرنگار باشند ، گفت : اصلاحاتی که در چند سال گذشته در ایرنا انجام شد ، مهم ترین ویژگیش این بود که طبقه بندی متداول در سازمان ها به مدیران و کارمندان از بین برود و همه خبرنگار شوند .
وی با تاکید بر این که خبرنگار بودن غرور و افتخار خاص خودش را دارد ، افزود : تا پیش از این ، ایرنا بیش از این که خبرگزاری به معنای رسانه باشد ، یک سازمان بود ولی امروز دیگر چنین نگاهی به خبرگزاری معنا ندارد و مطالبه از تمامی نیروهای ایرنا این است که خبرنگار باشند.
خدادی از خبرنگاری به عنوان یک حرفه نام برد و توضیح داد : خبرنگاری شغل نیست ، برای این که شغل با دستمزد و حقوق معنا می شود ولی حرفه ، به معنای عشق کار کردن است و این نیازمند انرژی ، باریک بینی ، دیدن نادیدنی ها توسط مردم و ارائه آن در قالب های مخاطب پسند است .
وی با اعلام این که ابزارهای جدید رسانه ای ، محصولات مرتبط با آن را متحول و ذائقه مخاطبان را تغییر داده است ، تاکید کرد : امروز ذائقه مخاطبان مولتی مدیا پسند شده است و این یعنی دیگر مخاطب حوصله خواندن متن های طولانی را ندارد و به سمت عکس و فیلم های کوتاه گرایش یافته است .
مدیرعامل ایرنا با تاکید بر این که امروز یک خط خبر بهتر از یک صفحه خبر است ، گفت : روزگاری رسانه ها ارائه کننده متن به مخاطبان بودند و بعدها عکس را به متن الصاق کردند ولی امروز به جائی رسیده ایم که متن به عکس الصاق می شود.
وی با بیان این که کوتاه نویسی و ساده نویسی نیاز امروز رسانه ها برای ماندگاری و اثرگذاری است ، افزود : البته کوتاه نویسی به این معنا نیست که عناصر اصلی خبر مفقود باشد ، بلکه باید اطلاعات زائد و بی اهمیت از خبر حذف شود.
خدادی رسالت خبرنگاران در نظام اسلامی را نوعی دفاع از حرم توصیف کرد و توضیح داد : حرم خبرنگاران مردم و نظام اسلامی است و آنان وظیفه دفاع از این حرم را دارند و لازمه اش هم تولید محتوای موثر و اقناع کننده است .
در این نشست خبرنگاران و دیگر کارکنان ایرنای مازندران هم مسایل و مشکلات خود را با مدیرعامل این سازمان در میان گذاشتند .
مدیرعامل ایرنا به منظور تدریس در کارگاه آموزشی مدیریت رسانه برای معاونان اجتماعی نیروی انتظامی استان های کشور در ساری به مازندرن سفر کرد.
دیدار با استاندار مازندران هم از برنامه های سفر یک روزه خدادی به این استان است که امشب انجام می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.