اسدالله احمدی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش از صبح امروز دوشنبه در مناطق جنگلی لیمونده آغاز شده و با کمک نیروهای مختلف امدادی و منابع طبیعی، آتش مهار شد.
وی گفت: مهار اصلی آتش توسط نیروهای منابع طبیعی و نیروهای کمکی انجام شده است اما به دلیل شدت باد در منطقه و احتمال وقوع آتش سوزی مجدد، تعدادی از نیروها برای اطفای حریق احتمالی در منطقه حاضرند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا علت اصلی این آتش سوزی را برافروختن آتش توسط دامداران در منطقه عنوان کرد که به طور کامل مهار نشده بود و شدت باد موجود در منطقه این آتش نیمه افروخته را برافروخته و موجب بروز اتش در سطح وسیعی از جنگل های منطقه شد.
احمدی گفت: در این آتش سوزی، 5 هکتار از مناطق جنگلی و درختانی از گونه های راش و ممرز و همچنین بوته های مختلف وحشی در آتش سوخت.
امروز دوشنبه هشتم آبان ، چهار آتش سوزی در مناطق جنگلی نکا، آمل و نور در استان مازندران گزارش شده است.
براساس گزارش هواشناسی امروز شاهد بیشترین میزان گرما در استان مازندران بودیم به طوری که میزان گرما در دشت ناز ساری 36 درجه گزارش شده است و با توجه به وجود باد شدید در مناطق مختلف هشدارهای لازم آتش سوزی در جنگل ها و مراتع داده شده بود.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
از حدود هشت هزار گونه گیاهی ایران، در حدود هزار و 800 گونه در جنگل های شمال وجود دارد.
از گیاهان موجود در جنگل های شمال 500 گونه، انحصاری این منطقه است که گونه های درختی شمشاد، اَنجیلی، سفید پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.