به گزارش ایرنا از مجموع طرح های افتتاح شده در نقاط مختلف این استان 31 پروژه با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال در حوزه شهرداری ها، 153 طرح با اعتبار 250 میلیارد ریال در بخش عمران روستایی و 364 طرح در توزیع برق بوده است.
همچنین 136 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 61 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، 29 پروژه مربوط به بهزیستی، 17 پروژه در بخش گاز استان، 11 پروژه مربوط به بنیاد مسکن، 9 پروژه مربوط به آب و فاضلاب شهری و 9 پروژه مربوط به برق منطقه ای از دیگر طرح های بهره برداری شده این استان بود.
طی روزهای این هفته 7 پروژه مربوط به نوسازی مدارس و 7 طرح مربوط به شهرک های صنعتی، 7 پروژه مربوط به بنیاد شهید، 7 طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ، 6 پروژه مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده ای و 5 پروژه مربوط به شرکت آب منطقه ای بهره برداری و کلنگ زنی شد.
4 پروژه مربوط به شرکت غله و 4 پروژه مربوط به صنعت، معدن و تجارت، 3 پروژه مربوط به اداره کل ورزش و 2 پروژه مربوط به آب و فاضلاب روستایی و پزشکی قانونی دیگر طرح هایی بود که بخشی افتتاح و بخشی با آغاز عملیات اجرایی همراه بود.
هفته دولت در این استان با نشست خبری استاندار و اطلاع رسانی طرح ها و تجدید میثاق با شهدای استان با حضور مسئولان استانی بر مزار آنان کلیدخورد.
** آغاز بهره برداری طرح ها با صرف هزینه 560 میلیارد ریالی
شنبه به عنوان سومین روز از هفته دولت آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی ، خدماتی و زیر بنایی با اعتبار حدود 560 میلیارد ریال اعتبار در مازندران انجام شد و در مراسم های مختلف با حضور مسئولان این طرح ها به بهره برداری رسید .
این طرح ها که شامل بهره برداری از هفت طرح عمرانی و خدماتی در شهرستانهای بهشهر، گلوگاه و نکا ، آسفالت محور روستای مهدی رجه ، خانه بهداشت روستاهای وزوار و تیله نو در شهرستان گلوگاه و افتتاح آسفالت محور بهشهر - زاغمرز بودند.
طرح های آسفالت قطعه سوم محور نکا - نیروگاه، افتتاح طرح هادی روستای اومال و افتتاح مدرسه 12 کلاسه بهپاک شهرستان نکا، دیوار حفاظتی رودخانه سرد آبرود کورکیله، رینگ فشار قوی برق و هتل آپارتمان فلامینگو شهرستان چالوس در این روز بهره برداری شد.
افتتاح پروژه های فاضلاب شهری ایستگاه پمپاژ فاضلاب مسکن مهر، ساختمان تله متری و دیوارکشی محوطه تاسیسات ، افتتاح مدرسه شهیدان قدمی و درویشی شورکا در شهرستان جویبار و افتتاح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری ملا کلا ، برج خیل ، تنبلا - دینه سر در شهرستان سیمرغ و در شهرستان سوادکوه شمالی هم طرح روکش آسفالت محور خطیرکوه به طول 55 کیلومتر، بوستان روستایی چالی، زیر گذر آبدنگسر و مرکز جامع سلامت روستای بورخیل به بهره برداری رسید.
افتتاح آسفالت روستای سجادیه در شهرستان عباس آباد و افتتاح نمایشگاه کتاب در شهرستان محمودآباد از دیگر برنامه های هفته دولت در روز سوم بود.
**افتتاح بیشترین طرح ها در چهارمین روز هفته دولت / بهره برداری بیش از 200 طرح
یکشنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت بیش از 200 طرح عمرانی، خدماتی و بهداشتی در مازندران با صرف اعتبار بیش از 387 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و مردم شهرستان های ساری، قائمشهر، جویبار، بابلسر، رامسرسیمرغ، تنکابن، جویبار، نکا و آمل از خدمات آن برخوردار شدند.
بهره برداری از 2 طرح در حوزه بهزیستی در ساری شامل کمپ ترک اعتیاد و طرح خود اشتغالی کارگاه تولید مبل ، 10 طرح برق رسانی در شهرستان سیمرغ ،6 طرح عمرانی و خدماتی شامل آسفالت راه روستای گردشگری جواهرده ، افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی همراز روستای گالش محله ، خانه بهداشت روستای دریاپشته، سیستم روشنایی روستای لتر ،آسفالت راه روستای چالکرود و طرح های آسفالت ، موزاییک فرش ، جدول و کانیوو ، فضای سبز روستای گالش محله در شهرستان رامسر نیز به بهره برداری رسید.
بهره برداری از 2 طرح آبرسانی روستایی مجتمع در تنکابن، طرح آبرسانی به روستای حبیب آباد ، زوار و رودپشت و بهره برداری سه طرح عمرانی و تولیدی در حوزه راهداری، مسکن محرومان و مزرعه تولید لیمو ترش و یک باب مسکن در جویبار به بهره برداری رسید.
6 پروژه بهداشت و درمان شامل مرکز جامع سلامت روستایی اجاکسر، پایگاه اورژانس بهنمیر، چهار خانه بهداشت در روستای اجاکسر ، گالش کلا ، کاله و خشک رود در شهرستان بابلسر ،سه طرح هادی روستاهای سیاوشکلا، کلت و اومال شهرستان نکا به بهره برداری رسید.
** پنجمین روز هفته دولت وچشاندن طعم شیرین خدمات رسانی با افتتاح 45 طرح در مازندران
مسئولان با حضور در اقصی نقاط استان مازندران با بهره برداری و آغاز علمیات اجرایی 45 طرح در پنجمین روز هفته دولت ، طعم شیرین خدمات دولت را به مردم استان چشاندند.
بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی اوقاف مازندران ،افتتاح و آغاز عملیات اجرای هفت طرح عمرانی و خدماتی روستایی در منطقه شهری و بخش های هزارجریب و مرکزی شهرستان نکا، هفت طرح در حوزه شهرداری، آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان جویبار و نیز 14 طرح در حوزه راه قائمشهر در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
پنج طرح عمرانی ساری شامل فاز یک مجموعه گردشگری تفریحی سد رجایی، مدرسه نزهت (مرحوم هدی صمدایی)، مزرعه پرورش ماهیان سردابی قزل آلا در روستای آبکسر، 6 واحد مسکن مددجویی و اجرای آسفالت روستای بنداخیل به بهره برداری رسید.
2 خانه بهداشت و طرح تولیدی شرکت یکتا پلاست در شهرستان قائمشهر به بهره برداری رسید.
**افتتاح گل سرسبد طرح های مازندران در ششمین روز هفته دولت
ششمین روز هفته دولت روبان افتتاح طرح های مهم و شاخص استان مازندران با دستان ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قیچی شد، تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران از جمله این طرح ها بود که در بخش بابلکنار از توابع شهرستان بابل افتتاح و به بهره برداری رسید.
برای طرح تصفیه خانه موقت و بهره برداری از 15 کیلومتر خط لوله مبلغ 500 میلیاردریال هزینه شد، با افتتاح این طرح 300 لیتر در ثانیه آب وارد شبکه شد که برای شهرهای بابل و بابلسر می باشد.
افتتاح شرکت کاغذسازی قائمشهر بعد از 14 سال توقف تولید از دیگر طرح هایی است که دراین روز به بهره برداری رسید.
این شرکت با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشور احیا شد و برای 140 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرد.
12 طرح برقی با سرمایه گذاری 827 میلیارد و 497 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید که رفع ضعف ولتاژ، تامین برق مستمر و مطمئن منطقه، تعدیل بارگذاری ایستگاه ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع و افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه از مزایای در مدار قرار گرفتن این طرح های برقی است.
بهره برداری 63 طرح کشاورزی مازندران با اعتبار 423 میلیارد و 200 میلیون ریالی به طور همزمان و با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان سیمرغ افتتاح شد.
نشست شورای اداری استان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سورنا ستاری و نشست خبری وی با اصحاب رسانه مازندران در سالن اجتماعات استانداری، ادامه برنامه های هفته دولت در ششمین روز این هفته بود.
**بهره برداری طرح ارتقاء هتلینگ سه بیمارستان تامین اجتماعی مازندران
همزمان با آخرین روز از هفته دولت طرح ارتقاء هتلینگ سه بیمارستان مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران روز چهارشنبه با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور و استاندار افتتاح و به بهره برداری رسید.
برای ارتقا هتلینگ بیمارستان های حکمت ساری، شفا بابلسر و بوعلی نکا 26 میلیارد و 649 میلیون ریال هزینه شده است.
افتتاح 3 طرح پارک بوستان روستائی در جویبار و جابجایی شبکه آب شرب روستا های اسماعیل کلا کوچک و سروکلا، تامین آب و فاز 2 باغ اراضی شیبدار با بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار و افتتاح خط 16 اینچ گاز از دیگر طرح های بهره برداری شده آخرین روز هفته دولت در مازندران بود.
**گرامیداشت شهدای دولت و جشنواره شهید رجایی
برگزاری جشنواره شهید رجایی با معرفی دستگاهها و تیم های کاری برتر دستگاههای اجرایی مازندران در ساری و همچنین آئین های گرامیداشت شهدای دولت رجایی و باهنر در سراسر استان به طور همزمان پایان بخش هفته دولت در مازندران و حسن ختام برنامه هاست.
پخش 7 ویژه برنامه تلویزیونی سیمای امید و 7 برنامه رادیویی تجلی خدمت از جمله برنامه های صدا و سیمای مرکز مازندران به مناسبت هفته دولت در این استان بود.
خبرنگاران: فاطمه قنبری قادیکلایی، فاطمه رحمتی ***انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.