به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر یوسف نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح دانشکده علوم زراعی دانشگاه گشاورزی و منابع طبیعی ساری که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری هم حضور داشت ، افزود : فعال کردن مراکز رشد در مازندران بسیار مهم است .
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت : استان مازندران باید دارای دانشگاهی در شان موقعیت و ظرفیتش باشد و مسئولان دانشگاه باید گره ای از مشکلات استان بگشایند .
وی افزود : در برنامه ششم توسعه کشور توجه خاصی به مسائل کشاورزی شده است که باید از آن به نحو مطلوب بهره گرفت .
عضو هیات رئیسه مجلس گفت : موقعیت مازندران از نظر اقلیمی ، فرهنگی و اقتصادی به بخش کشاورزی وابسته است و همه باید قبول کنند که رشد و اعتلای مازندران جز از مسیر کشاورزی نمی گذرد.
یوسف نژاد کارهای انجام شده در حوزه کشاورزی مازندران بویژه در دولت یازدهم را قابل ستایش توصیف کرد ولی خواستار شتاب بخشی به حل مشکلات و ارتقاء ظرفیت های مختلف بخش کشاورزی شد.
وی گفت : مازندران تامین کننده بخش زیادی از نیاز غذائی کشور است و تقویت بخش کشاورزی استان به نوعی تقویت امنیت غذایی کشور است .
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اکنون 72 محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود و این استان در تولید هفت نوع از این محصولات شامل برنج ، مرکبات ، کیوی ، مرغ ، گل و گیاه ، انواع ماهی و علوفه رتبه اول را دارد و در تولید هشت نوع محصول دیگر هم دارای رتبه دوم و سوم کشور است
استاندار مازندران هم در این مراسم گفت : در جلسات باید نیاز های دانشگاه ها اولویت بندی شده و به مسئولان منتقل شود .
ربیع فلاح افزود : استان مازندران قطب کشاورزی است و باید زیر ساختهای کشاورزی وعلمی استان باید بر اساس ظرفیت استانی باشد .
وی ادامه داد : استان مازندران باید دارای دانشگاهی در خور شان ظرفیت ها و توانمندی های خودش باشد و دانشگاهها باید بتوانند گره ای از مشکلات استان بگشایند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.