دکتر سید خلاق میرنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ایجاد تعصب در مصرف کالاهای ساخت داخل در بین مردم و از سویی دیگر وضع قوانین پیشگیرانه برای کاهش و ممنوعیت کالاهای خارجی دو موضوع مکمل هم هستند که باید در کشور انجام شود.
وی اظهار داشت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید بخش زیادی از کالاهای وارداتی را که به صورت قاچاق وارد کشور می شود ، توقیف و معدوم می کند که به اعتقاد من این اقدام دولت بسیار ارزشمند و کارساز است هر چند باید مقررات بازدارنده به گونه ای باشد تا از واردات بی رویه به کشور جلوگیری شود و منابع ارزی بیهوده به هدر نرود.
رئیس دانشگاه مازندران گفت : بسیار امیدواریم که دولت در روش جدیدی که برای مبارزه با کالاهای قاچاق و اقلام وارداتی بی رویه آغاز کرده است با قوت پی بگیرد.
وی افزود : کشورهای پیشرفته دنیا بخصوص اروپایی ها از پنج قرن پیش اقتصاد دانان تاجر مسلک آنان به ملت و دولت خود آموختند که هرگز اجازه ورود کالاهای ساخته شده خارجی را به کشور خود ندهند و همچنین اجازه ندهند که مواد خام استحصالی از کشور خودشان به کشورهای دیگر صادر شود تا از این طریق باعث رونق اقتصادی و کسب و کار و اشتغال شود.
میرنیا گفت : اروپائیان با این دیدگاه و از سویی دیگر اجازه ندادند نخبگان کشورشان به کشورهای دیگر مهاجرت کنند تا شرایط را برای کار و تولید آنان فراهم کنند.
وی افزود : کشورهای اروپایی با اجرای همین سیاست های به ظاهر ساده توانستند سیطره خود را براقتصاد جهان بگسترانند.
رئیس دانشگاه مازندران گفت : امیدواریم مردم ما به این باور برسند که اگر کالاهای ایرانی خرید کنند نه تنها زمینه اشتغال جوانان این مرزو بوم فراهم می شود بلکه زمینه رشد، توسعه و قدرتمندی ایران را در اقتصاد به ارمغان می آورند.
میرنیا افزود : انتظار این است که دستگاههای مسئول استاندارد سازی کالاها در کشور بدون هیچ گونه اغماضی در تولید کالاهای با کیفیت اثرگذار باشند تا این بهانه بی کیفیت بودن کالاهای داخلی به طور کامل برطرف شود و مردم به سمت کالاهای خارجی نروند.
وی ادامه داد : نقش دانشگاهها در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی بسیار برجسته است چرا که از یک طرف دانشجویانی که در آینده ای بسیار نزدیک وارد بازار کار و تولید می شوند باید به این باور برسند که کالاهای باکیفیت باید عرضه شود و از سویی دیگر این دانشجویان می توانند افکار عمومی را به گونه ای اغناء کنند که نسبت به خرید کالاهای ایرانی اهتمام جدی داشته باشند.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.