رییس قوه قضاییه اخیرا طی بخشنامه ای خواستار خلوت کردن زندان های کشور از طریق دادن مرخصی به زندانی های بی خطر و صدور احکام جایگزین به جای زندان برای مجرمان با هدف مقابله با بیماری کرونا شده بود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل زندان های مازندران ، علی استادی همچنین از مرخصی و آزادی بیش از چهار هزار زندانی از زندان های استان در این مدت خبر داد.

وی با اعلام این که ضد عفونی تمامی زندان‌های استان طبق برنامه در حال انجام است و تاکنون از ابتلا به ویروس کرونا در زندان های استان گزارشی دریافت نشده است ، گفت : در کل بیش از ۵۶ درصد از جمعیت کیفری زندان‌های استان با بخشنامه رییس قوه قضاییه مرخصی رفته و یا آزاد شدند.

استادی با اعلام این که زندان های مازندران در صورت ضرورت زندانی جدید پذیرش می کنند ، افزود : در این برهه از زمان نیاز مبرم به افزایش اقدامات بهداشتی و فعالیت‌های پیشگیرانه در زندان هاست و تا پایان عید نوروز تعداد افرادی که به مرخصی اعزام می شوند، افزایش خواهد یافت.

این مقام قضایی مازندران بیان کرد: اتخاذ تصمیمات قضایی از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی با همکاری و مساعدت مراجع قضایی استان اجرا شده و نقش مهمی هم در کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان داشته است.

مدیرکل زندانهای استان مازندران خاطر نشان کرد:   تمام پزشکان، پرستاران، مددکاران و روانشناسان زندان باپشتکار فراوان و ایثارگرانه در راستای ارتقاء میزان امنیت سلامت در زندان‌های استان تلاش می کنند.

مازندران بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت در صدر استان های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد به گونه ای که تا عصر روز جمعه ابتلای ۳۰۱ بیمار به کرونا تایید شده ، ۱۵ نفر جان باختند و حدود ۸۰۰ نفر هم مشکوک به بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان ها بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.