به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمدحسین زادگان  در این دیدار که در شهر ساحلی رامسر در غرب مازندران برگزار شد، افزود: این استان با تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی، بخش عمده‌ای از محصولات غذایی مورد نیاز کشور را تامین می کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن مازندران در حوزه گردشگری نیز با داشتن جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بیشترین پذیرش گردشگران را نسبت به سایر استان های کشور همساله به خود اختصاص می دهد.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: مازندران با داشتن چنین قابلیت‌هایی می تواند با کشور اتریش که همواره ارتباط تاریخی و فرهنگی قابل احترامی را با جمهوری اسلامی داشت، مبادلات تجاری خود را افزایش دهد.
حسین زادگان در این نشست پیشنهاد انعقاد سه تفاهم خواهر خواندگی با سه شهر این استان را با سه ایالت اتریش ارایه کرد که مورد توافق سفیر اتریش در ایران نیز قرار گرفت.
استفان شولتز سفیر اتریش صبح امروز به منظور دیدار با استاندار مازندران و نشست با فعالان اقتصادی از طریق فرودگاه رامسر در غرب استان به مازندران سفر کرد.
اتریش از کشورهای اروپای مرکزی است که ۹ میلیون جمعیت دارد که در ۹ ایالت این کشور زندگی می کنند.
براساس اسناد تاریخی قدمت ارتباط سیاسی و فرهنگی ایران با اتریش به حدود ۱۶۰ سال می رسد و در سال گذشته رئیس جمهوری کشورمان در آستانه ۱۶۰ سالگی ارتباط ایران با اتریش به وین سفر کرد.
اقتصاد اتریش 
اقتصاد اتریش یک نظام اقتصاد بازار توسعه یافته‌است که سطح زندگی بالایی برای شهروندانش ایجاد کرده‌است. تا دهه هشتاد میلادی بسیاری از صنایع اتریش ملی شدند و با خصوصی‌سازی‌های سال‌های اخیر سطح مالکیت حکومت در اتریش به میانگین سطح مالکیت دولت‌های دیگر اتحادیه اروپا نزدیک شد.
تولید ناخالص ملی کشور اتریش به طور متوسط  حدود ۳۸۵ میلیارد یورو برآورد می‌شود که کمتر از ۲ درصد آن در بخش کشاورزی، ۳۲ درصد در حوزه صنعتی و مابقی در بخش خدماتی است.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.