به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: در نقطهٔ مقابل، ما باید سعی کنیم علم و دین را با هم ترویج کنیم و جوانان باید روشنفکر دینی باشند.
وی تأکید کرد: پایهٔ دانشگاه، آموزش‌ وپرورش است و باید دانش‌آموزان علاوه بر کسب علم، به‌ خوبی تربیت دینی شوند و با تعالیم اسلامی مأنوس باشند.
امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: متأسفانه برخی از مدارس در فضایی دیگر به سر می‌برند و پذیرفتنی نیست که به بهانهٔ درس، نماز در مدارس برگزار نشود.
مشایخ اظهار داشت: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما دارای نظم و وقت‌شناسی باشند و حرمت معلمان را نگه‌دارند باید بدانیم که این کار با نماز انجام می‌شود.
به گفتهٔ وی، مدارس باید دارای نمازخانه برای اقامه نماز از سوی دانش اموزان باشد و مسئولان مدرسه نیز باید طوری برنامه‌ریزی کنند که نماز نیز جزئی از برنامهٔ مدرسه باشد و عقب‌ماندگی‌های درسی موجب تعطیلی نماز نشود.
وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهندسی حوزهٔ فرهنگی و سیاسی کشور در این شورا انجام می‌شود.
امام‌جمعهٔ نوشهر بیان کرد: کشور اسلامی باید مدرسه و دانشگاه و شهر و روستا و بازارش و به‌طورکلی همه‌چیزش اسلامی باشد.
مشایخ افزود: افرادی که ضد دین و انقلاب هستند نباید در ادارات دولتی باشند و اگر کسی چنین اشخاصی را بشناسد و معرفی نکند خائن است.
وی گفت: در حفظ بیت‌المال باید بیشتر دقت شود زیرا در فرهنگ اسلامی، اختلاس ، ظلم ، گرانی ، دروغ و احتکار نباید وجود داشته باشد.
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.