به گزارش ایرنا شهناز حمزه لویی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان تامین اجتماعی لرستان افزود: 218 هزار بیمه شده اصلی و 66هزارخانوار(120هزار نفر) مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان است.
وی در خصوص مطالبات جاری این سازمان گفت: طرح های عمرانی و اقتصادی لرستان(سد رودبار، سدحوضیان، بزرگراه ها، راه آهن) رقم های بسیار بالایی بدهی دارند که این بدهی ها سازمان تامین اجتماعی را در روند خدمات رسانی به مردم تحت تاثیر قرار داده است.
وی به استقرار سامانه های الکترنیکی خدمات در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: پرداخت های الکترونیکی، متمرکز شدن آنها و مشاهده سوابق از اقدامات موثر در این حوزه است.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: در ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه، دولت تا پایان برنامه حداقل 10 درصد بدهی ها و در برنامه بودجه سال آینده دولت مبلغ 500 هزار میلیارد ریال بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی با تصویب شورای نگهبان پرداخت خواهد کرد.
وی به پوشش 42میلیون نفری سازمان تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: پرداخت بیش از 60هزار میلیارد ریال مستمری به بیش از سه میلیون بازنشسته در ماه یکی از وظایف سنگین و چشمگیر این سازمان است.
وی با اشاره به تامین منابع 95 درصدی سازمان از طریق کارفرمایان در استان اظهار کرد: در صورت دیرکرد پرداخت کارفرمایان، خدمات رسانی و پرداخت حق بیمه به مردم دچار مشکل می شود لذا از کارفرمایان خواهش داریم با پرداخت به موقع سازمان را در خدمات رسانی بهتر یاری نمایند.
وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در لرستان بیشترین پرداختی و کمترین دریافتی را دارد.
وی به تحریم های اقتصادی ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات کارفرمایان واحدهای تولیدی به این تحریم ها مربوط می شود و برخی دیگر به سوء مدیریت در حوزه های صنعتی و اقتصادی که باعث تعطیلی و یا نیمه تعطیلی واحدها شده و در بوجود آمدن مشکلات منابع دخیل است.
وی به مشکلات شرکت پارسیلون خرم اباد اشاره کرد و افزود: تمامی مشکلات نیروی انسانی این شرکت را سازمان تامین اجتماعی با پرداخت ماهیانه بیش از 30 میلیارد ریال به یکهزارو 400کارگر برطرف کرده است.
وی افزود: در دولت قبل 83 میلیارد ریال به کارفرمای شرکت پارسیلون واگذار شد که کوچکترین موردی در رونق توسعه نداشته است.
وی به 53هزارو 270میلیارد ریال پرداخت مستمری در 9ماهه امسال به افراد تحت پوشش در لرستان اشاره کرد و گفت: تا پایان آذرماه 70میلیارد ریال و کوتاه مدت و 271میلیارد ریال بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
وی افزود: علی رغم این پرداختی ها هیچکدام از منابع سازمان را وصول نکرده ایم و اگر هزینه های درمان را مازاد حساب کنیم، هزینه های سازمان بیش تر از 40 درصد منابع است.
وی از استاندار لرستان در راستای حمایت از وصول منابع سازمان تشکر و قدرانی کرد.
وی ادامه داد: بیش از یکصدهزار کارت مهارت ساختمان در دست مردم است که باید در این زمینه راستی آزمایی شود.
وی گفت: امیدواریم با رونق اقتصادی و ساخت و ساز، منابع سازمان تامین اجتماعی تامین شود و کارفرمایان بتوانند بدهی خود را به موقع پرداخت کنند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.