به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی عبدی پور تحقق آموزش وپرورش بارور ، خلاق ، و سازنده را از جمله مطالبات جوامع توسعه یافته برشمرد و افزود : دسترسی و تحقق این هدف به منابع مادی و انسانی عظیم ، راهبردها و تدابیری منطقی ، کوشش های پیگیر و برنامه ریزی منسجم و دقیق نیازمند است و بدون هدف و برنامه رسیدن به اهداف معنایی ندارد .

وی در ادامه به تدوین برش استانی برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : متناظر با برش های ملی آموزش و پرورش باید برش های استانی هم تدوین و تنظیم شود که هم واقع بینانه و هم قابل دسترس باشد. عبدی پور در ادامه به انطباق برنامه های آموزش و پرورش با نیازهای توسعه ملی اشاره کرد و گفت : برنامه ریزی آموزش و پرورش نباید بطور مجزا و منفک در برنامه ریزی عمرانی و اجتماعی انجام شود ، بلکه باید با برنامه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هماهنگ و همساز باشد و در چار چوب برنامه ریزی توسعه ملی صورت گیرد .

وی خاطر نشان کرد : یک موضوع قابل بحث در باب برنامه ریزی آموزش و پرورش این است که آیا می توان یک برنامه واحد را در کشور پیاده کرد و آیا تدابیر و راهبردهایی که در زمان و موقعیت خاصی در یک اجتماع با موفقیت روبرو شده اند ، در زمان و موقعیت متفاوت نیز موفق خواهند شد و به بیان کلی تر آیا برنامه ریزی یک فرمول دارد یا اینکه تابع شرایط زمان و مکان مختلف است .

عبدی پور ادامه داد :اصول عمومی آموزش و پرورش شامل پنج اصل جامعیت، همبستگی، مداومت ، مدیریت و کیفیت است و باید در روند برنامه ریزی به این 5اصل مهم توجه شود

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش در ارتباط با آرمانهای ملی ، هم هدف است و هم وسیله و افزود : آموزش و پرورش . هدف است ، زیرا خودش ارزش دارد و برای غنای فرهنگی و تعالی ارزشهای انسانی لازم است و وسیله است ، زیرا برای رسیدن به هدف های دیگر اجتماعی چون هدفهای اقتصادی و .. ضروری است .

عبدی پور در ادامه به برش استانی برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد و به تبیین این برش پرداخت .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719025
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.