امیرحسین ولیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جام باشگاههای کتابخوانی، تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان روستایی و عشایری دارد.
وی اظهار کرد: در اجرای جام باشگاههای کتابخوانی هر روستا می تواند با اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل دهد و هرباشگاه کتابخوانی که از شرایط خاصی برخوردار است می تواند حداکثر 15 عضو داشته باشد.
یه گفته وی هر باشگاه فعالیتهای مختلفی در ترویج مطالعه انجام می دهد و در پایان پس از انجام فعالیتها و ارایه گزارش که به دبیرخانه مرکزی ارسال می شود ، از باشگاهای برگزیده با حضور مسوولین کشوری تقدیر بعمل می آید.
ولیان همچنین گفت: جام باشگاههای کتابخوانی برای دومین سال متوالی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی اجرا می شود و در استان لرستان نیز برای اولین بار امسال به میزبانی روستای فرسش اجرا شد.
وی با بیان اینکه روستای فرسش بخاطر فعالیتهای کسترده در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی تنها روستای دوستدار کتاب استان لرستان است اظهار کرد:
کتابخانه روستایی و عشایر این روستا پیش از نیز به عنوان روسای دوستدار کتاب در کشور انتخاب شده است.
این برنامه در قالب 2 کارگاه با حضور اساتیدی برجسته از دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می شود و در این کارگاه بیش از 50 نفر دوره های لازم را آموزش می بینند.
جام باشگاه های کتابخوانی در 15 روستای دوستدار کتاب و 80 شهر کشور اجرا می شود.
روستای فرسش در 45کیلومتری شرق الیگودرز قرار دارد.
7279/6060
خبرنگار: جابر اسدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.