هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایران با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست، افزود: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش پاسخی به ترقه بازی دشمنان در تهران بود.
وی اظهار کرد: دست ایران برای سرکوب حملات تروریستی باز است و عملیات موشکی سپاه تنها بخشی از قدرت نظامی ایران اسلامی بود.
استاندار لرستان افزود: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در عملیات موشکی سپاه به جهانیان اثبات شد.
وی گفت: سیاست آمریکا و عربستان سعودی برای راه اندازی ناتوی عربی نقش بر آب شد و خاورمیانه جدیدی که به دنبال آن بودند، تحقق پیدا نکرد.
بازوند افزود: ناکامی آمریکا و هم پیمانانش در منطقه باعث شده تا با جنگ روانی و تحریم های جدید، اقتدار ایران اسلامی را زیرسوال ببرند اما عظمت و اقتدار این نظام سرافراز با این تحریم های واهی نابود نمی شود.
به گزارش ایرنا در 2 حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه هفدهم خردادماه رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 تن شهید و 56 تن مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره) یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
اخبار منتشر شده در این زمینه را در ایرنای لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan و کانال تلگرامی irnalorestan@ را نیز می توانید مشاهده کنید.
3022
انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.