محمد رضا نیکبخت روز دوشنبه با اعلام این خبر مطلب که اقدامات لازم برای اخذ مجوز این نیروها از وزارت بهداشت انجام شده بیان کرد: اورژانس مرکز آموزشی و درمانی شهید رحیمی خرم آباد در مساحت ۲هزار و ۷۰۰ متر مربع اسفندماه ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری هایی که انجام شد اخیرا توانستیم ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به کادر درمانی استان اضافه کنیم.

نیکبخت بیان کرد: این پزشکان متخصص رشته‌های زنان، جراحی، بیهوشی، پوست، اعصاب و روان، طب اورژانس، داخلی هستند و بسته به نیاز در سطح استان جذب و بین شهرستان‌های استان پخش می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در حال حاضر در رشته‌هایی از جمله زنان، چشم، ارتوپدی کمبود پزشک متخصص داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعضی از پزشکان رشته‌های فوق تخصص مثل فوق تخصص آی سی یو و غدد اطفال برای اولین بار وارد استان شده است.

وی یادآور شد: جذب متخصص در استان نسبت به سال‌های قبل افزایش ۳۵ درصدی داشته است و پزشکان جذب شده برحسب نیاز و کمبود متخصصین در سطح استان توزیع می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توزیع پزشکان جدید براساس اعلام نیاز هر شهرستان و اولویت جمعیتی در نظر گرفته شده و عدالت در این زمینه رعایت شده است.

 نیکبخت روز چهارشنبه بیان کرد: ۳۴۸ پزشک متخصص و ۵۰ پزشک فوق تخصص در این استان فعالیت داشتند که در روزهای گذشته  ۸۰ پزشک متخصص و ۶  پزشک فوق تخصص نیز به ظرفیت های درمانی این استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۸ بیمارستان دولتی در استان وجود دارد که پزشکان در این مراکز با تعرفه دولتی مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند، ادامه داد: پزشکان جدید براساس نیاز در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، دورود، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و دوره چگنی مستقر شده و در مراکز درمانی دولتی ارایه خدمات می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.