به گزارش ایرنا،  رضا شاهمرادی روز سه شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی شهرستان پلدختر با گرامیداشت هفته سواد آموزی اظهار داشت:: نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل به منظور ریشه کنی بی سوادی و ترویج فرهنگ سوادآموزی در ایران اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: افراد بی شماری با شرکت در کلاس های سوادآموزی از نعمت ارزشمند سواد برخوردار شدند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر بیان کرد: در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، میزان بی سوادی در کشور ما ۵۲ درصد بود اما به برکت انقلاب اسلامی درصد بی سوادی در کشور هم اکنون  به کمتر از هفت  درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۸ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که گروه هدف اداره سواد آموزی است در سطح استان باسواد شدند.

شاهمرادی یادآورشد: با کمک رابطان ادارات ۱۴۰ نفر آموزش دهنده آموزش ۳۷۰ نفر از سواد آموزان را در سه دوره سواد آموزی، تحکیم سواد و انتقال در شهرستان پلدختر به عهده دارند.

وی افزود: آموزش دهندگان در سطح شهرستان افراد بی سواد را در شهر و روستا شناسایی و به آنها آموزش می دهند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر با تقدیر از کمک های رابطان سواد آموزی در ادارات از مسوولان ادارات خواست جهت ریشه کنی بی سوادی و شناساندن افراد بی سواد ارتباط بیشتری با اداره سواد آموزی در شهرستان داشته باشند.

وی افزود: حدود ۱۵۰ نفر از آموزش دهندگان سواد آموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ سابقه خدمت در سوادآموزی پلدختر را داشته اند واجدان شرایطی هستندکه با تشکیل پرونده از سوی کارگروه استان و وزارت خانه بررسی و تایید شدند.

شاهمرادی یادآورشد:هم اکنون بیش از ۱۱۰ پرونده از آموزش دهندگان در بایگانی آموزش و پرورش پلدختر موجود است که در سال های آینده بر اساس بخشنامه تعیین تکلیف می شوند.

وی با بیان این که اداره سواد آموزی توان جذب نیرو جدید ندارد، افزود: بیش از ۴۰ نفر آموزش دهنده سواد آموزی که پرونده آنها به تهران ارسال شده برای خدمت به خواست خودشان به صورت حق التدریس در شهرهایی مانند تهران مشغول تدریس هستند.

مدیرآموزش و پرورش پلدختر به برنامه های هفته سوادآموزی در شهرستان اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای آموزش دهندگان، حضور بر مزار زیور نظری آموزش دهنده نهضت سواد آموزی، کوهپیمایی در تنگ فنی، زیارت گلزار شهدای گمنام، برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادآموزی در روستای جلوگیر و سخنرانی مدیر آموزش و پرورش پیش از خطبه های نماز جمعه برنامه های این هفته می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب های جدی که در جریان سیل به مدارس شهرستان وارد شد، آموزش و پرورش توانست به کمک نوسازی مدارس و عوامل آن تمام مدارس سطح شهرکه قابل تعمیر و بازسازی بودند در فرصت کمی تعمیر و بازسازی کند.

شاهمرادی یادآورشد: این تلاش ها باعث شد اول مهر ماه سال جاری هیچ دانش آموزی در پلدختر بدون کلاس درس نبود و در سطح روستاها تمام مدارسی که قابل تعمیر و بهسازی بودند، مرمت شدند.

وی گفت: مدارس تخریب شده در سیل جهت احداث و بازسازی کلنگ زدنی شدند و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است و کار ساخت مدارس تخریبی در سطح روستاهای سیل زده شهرستان نیز آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر اضافه کرد: برخی از این مدارس به طورقطع تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شده و مورد استفاده قرار می گیرند و هم اکنون بجای این مدارس در روستاها از کانکس استفاده می شود.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر ادامه داد: مدارس سطح شهر که از شوفاژ استفاده می کنند، بعضی مدارس موتور خانه آنها به طور کامل تخریب و از بین رفته بود و خیلی از وسایل و قطعات آن تعویض شد و اکنون هیچ مشکلی از نظر گرمایشی ندارند.

شاهمرادی افزود: ۴۵ بخاری گاز سوز آماده در کارتن در اداره آموزش و پرورش پلدختر موجود است اما باید پیمانکار آنها را  به مدارس روستاهای گاز کشی شده منتقل و نصب کند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.