یک عکاس لرستانی گفت: ثبت عکس‌های تأثیرگذار از اقوام ایرانی به معرفی فرهنگ قومیت‌ها کمک می‌کند.

امین آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: کشور ایران، جامعه چند قومیتی است و در این میان آنچه اهمیت دارد توجه به این قومیت‌ها و شناساندن و معرفی فرهنگ آنان به نسل جدید است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که احساس می‌شود در این برهه زمانی که کشور با هجمه فرهنگی مواجه است، باید به آن پرداخته شود، پرداختن به موضوع اقوام ایرانی است.

آزادبخت افزود: اقوام ایرانی، فرهنگ و سنن مختلفی که دارند که اگر به آن‌ها پرداخته نشود، هویت ایرانی به حاشیه می‌رود.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر به فرهنگ اقوام ایرانی بپردازیم، هویت ایرانی را عمیق‌تر به نسل جوان معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: تصویر پیام‌های نهفته‌ای در خود دارد که به‌راحتی به مخاطب انتقال می‌یابد و تأثیر یک عکس بسیار بیشتر از ده‌ها متن و مقاله است و به همین دلیل با کمک هنر عکاسی و ثبت عکس‌های تأثیرگذار از فرهنگ اقوام ایرانی، می‌توان به معرفی این فرهنگ کمک کند.

آزادبخت ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره اقوام ایرانی، به دلیل آنکه در ابعاد گسترده و با کمک هنرهای مختلف ازجمله عکاسی، سینما، تئاتر، شعر، داستان و کوتاه، انیمیشن و... سعی دارد، لزوم اهمیت فرهنگی اقوام را به جامعه گوشزد کند، بسیار ضروری است.

گفتنی است اولین جشنواره دانشجویی فرهنگی هنری اقوام ایران‌زمین، اواخر آبان‌ماه امسال به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.