به گزارش ایرنا قاسم ولیزاده روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: تمامی دستگاه ها وظایف خود را باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر به نحوی انجام دهند که امسال موفق تر از سال گذشته باشیم.
وی ادامه داد: دستگاه هایی که مخاطبان بیشتری دارند در راس دستگاه های پیشگیری هستند و به مراتب وظایف سخت تری دارند، انتظار داریم این دستگاه ها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
ولیزاده بیان کرد: خوشبختانه اقدامات دستگاه ها قابل دفاع است اما به دلیل شرایط جغرافیایی کشور و همسایگی با افغانستان نوع اقدامات انجام شده باید با جدیت باشد.
وی افزود: استکبار جهانی برای وارد کردن هجمه های فرهنگی و شیوع آسیب های اجتماعی از تمامی مرزها کشور استفاده می کند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه این نشست اظهار داشت: تدابیر و رویکرد و سیاست های جدید اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور باید در دستور کار کمیته ها قرار گیرد.
مجتبی بیرانوند گفت: موضوع فرهنگی و پیشگیری در بین مردم باید به صورت جدی پیگیری شود و گفتمان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید نهادینه شود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به جمع آوری افراد معتاد اقدام کنند چراکه هنوز نسبت به تعداد جمعیت درخواست شده فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه اعتبار مجدد برای افراد رهاشده تامین شده است ادامه داد: باید اقامت پس از خروج معتادان را انجام داد تا تکرار نشود همچنین بخشی از اردوگاه شهید بهشتی خرم آباد 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا خردادماه به اتمام برسد تا بتوان نگهداری و صیانت معتادان تسهیل شود.
بیرانوند اضافه کرد:اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر باید صورت گیرد چراکه جرایم بازدارنده نیست.
وی گفت: شبکه های مجازی اکنون به فضای حقیقی تبدیل شده و باید در خصوص فناوری اطلاعات در حوزه مواد مخدر از این ظرفیت استفاده کرد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.