مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان بر لزوم حضور فعال زنان در شوراهای اسلامی شهرها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از لرستان، ناهید پرویزپور در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی بانوان که با حضور بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر استان برگزار شد، اظهار کرد: حضور زنان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی نشان از بلوغ و توسعه یافتگی زنان استان است.

وی در ادامه افزود: شورا‌ی اسلامی شهر‌ها یکی از بسترهای مناسبی است که می‌تواند محلی برای ایفای نقش زنان در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه شورای شهر ظرفیتی وسیع برای نشان دادن قابلیت‌های زنان است و باعث توسعه کارآمد شهرها می‌شود، گفت: به‌دلیل اینکه جنس فعالیت شوراهای شهر و روستا، فرهنگی و اجتماعی است همین موضوع باعث می‌شود تا علاقه مندی زنان برای شرکت در انتخابات شوراها و فعالیت در آن بیشتر شود.

وی افزود: تفاوت مهم نگرشی که زنان به مسائل و پدیده‌های شهری دارند ضرورت حضور این قشر را در شوراها بیشتر می‌کند.

پرویزپور تصریح کرد: باعث خرسندی است که طی دوره پنجم انتخابات شوراها ۶۵۱ کاندیدای زن در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کردند و این آمار در مقایسه با دوره چهارم که ۳۵۹ نفر ثبت نام کرده بودند ۸۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ نفر به شوراهای شهر و ۱۶۴ نفر به شوراهای روستایی راه یافتند.

مدیر کل امور بانوان استانداری بیان کرد: اعضای زن شوراها علاوه بر نگاه کلان به مسائل شهری به‌عنوان نمایندگان جامعه زنان باید با ارتباط و تعامل با اقشار جامعه، نسبت به نیاز‌سنجی و اولویت بندی مطالبات آنان در حوزه شهری اقدام و برای تحقق انتظارات تلاش کنند.  

وی با اشاره به اینکه زنان باید در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای ایجاد فضاهای شهری مناسب نقش موثری داشته باشند، گفت: اگر حضور زنان در این عرصه کمرنگ باشد، جامعه آنان از حقوق خود محروم می‌مانند.

وی افزود: از این‌رو با توجه به اینکه زنان عموما زمان بیشتری را نسبت به مردان به کار در داخل و اطراف منزل اختصاص می‌دهند، به دلیل تجارب روزانه‌شان به بینش عمیق‌تری از آنچه برای ساخت محیط مورد نیاز است دست می‌یابند.

پرویزپور  تاکید کرد: لازم است زنان عضو شوراهای شهر، مشکلاتی را که به دلیل جنسیت با آن روبرو هستند شناسایی کرده و در برنامه‌ها برای رفع آن‌ها لحاظ کنند.

وی خطاب به بانوان شورای شهر‌های استان گفت: باید در طرح‌های تفضیلی و انتصابات حوزه شهرداری‌ها برای تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.