به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات،هیات امنای مساجد و فرمانده هان حوزه ها و پایگاهها ی مقاومت که در حسینیه ثاراله سپاه بروجرد برگزار شد افزود: پیامبر اسلام(ص) شخصیتی است که خداوند از او تعریف می کند و لقب حبیب الله به او داده ، چنین شخصیتی را خداوند می تواند معرفی کند.
وی اضافه کرد: خداوند عالم اسما و صفات فراوان دارد که هزار تا از صفات خدا در دعای جوشن کبیر عنوان شده است و انبیا الهی به خاطر وجود پیامبر (ص) پا به عرصه وجود گذاشته اند و پیامبر (ص) معلم ملائک و فرشتگان مقرب پروردگار است.
امام جمعه بروجرد اظهار داشت: پیامبر (ص) بسیار ساده زیست بود و در خانه خود کار می کرد و در مقابل آزار و اذیت افراد سبک مغز سکوت می کرد و با نهایت رحمت و رافت رفتار می کرد ولی در برابر دشمنان بسیار سرسخت بود و هر کس با پیامبر(ص) روبرو می شد آنچنان با او رفتار می کرد که بهترین دوستش پیامبر(ص) بود.
وی اضافه کرد: امروز نیاز داریم اخلاق پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) در جامعه نهادینه شود و امروز تبلیغات دشمنان برای اغفال جوانان در فضای مجازی بسیار است که مساجد مکان خوبی برای رفع شبهه جوانان است.
در ادامه فرمانده ناحیه مقومت بسیج بروجرد گفت: ارکان مساجد، امامان جماعات هستند و فرماندهان پایگاهها و هیات امنا باید پشت سر امام جماعت مسجد باشند و در جذب جوانان به مسجد باید جاذبه داشته باشیم تا جوانان به سمت مسجد سوق داده شوند.
وی بیان کرد: فرمانده هان پایگاه محلات در مساجد باید قدرت جاذبه خود را بالا ببرند تا جوانان جذب مساجد شوند و همچنین هیات امنای مساجد نیز باید در اداره مساجد جوانان را مد نظر داشته باشند.
وی با اشاره به این که مساجد سنگر مقاومت اسلامی است افزود: مساجد جای جوانان و پایگاه دین و عبودیت است که باید به این مهم توجه داشته باشیم و باید به کارکرد مسجد توجه کنیم و اثر پذیری را از مساجد نگیریم.
7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.