عباسعلی نظری یکی از اهالی روستای پاعلم به خبرنگار ایرنا در پلدختر گفت: قطعی آب روستا، اهالی را با بحران مواجه و در این فصل سرما و بارندگی علاوه بر تحمل مشقت فراوان ، در حوزه بهداشت سلامت آنها را به خطر انداخته و زندگی روزمره را مختل ساخته است.
وی با ابراز گلایه از قطعی 6 روزه آب روستا افزود: قطع آب آشامیدنی در روستای پاعلم سبب شده که ما برای تامین آب مورد نیاز به شهر پلدختر مراجعه کنیم که این موضوع برای ما هزینه بردار و همراه با خطرات جاده ای است.
آقا میرزا دریکوند یکی از اهالی روستای پاعلم به خبرنگار ایرنا در پلدختر گفت: قطعی آب آشامیدنی سبب شده اهالی برای تهیه آب مورد نیاز کارهای روزمره به روستاهای اطراف مراجعه کنند که نیاز به وسیله نقلیه و حمل و نقل دارد.
دهیار روستای پاعلم در این رابطه به خبرنگار ایرنا در پلدختر گفت: روستای پاعلم در 50 کیلومتری جنوب شهر پلدختر واقع شده که دارای 311 خانوار با یکهزار و 700 نفر جمعیت است.
حجت بساطی افزود:این روستا دارای 2 حلقه چاه است و آب آشامیدنی اهالی آن از چاه جدید تامین می شد که اکنون مدت 6 روز است به علت سوختگی پمپ آب قطع شده است.
وی تصریح کرد: موتور چاه قدیم نیز نیمه سوز شده و تنها می تواند پاسخگوی 2 خانوار از جمعیت روستا باشد.
دهیار روستای پاعلم گفت: این مشکلات بارها با مسوولان آبفار در میان گذاشته شده اما متاسفانه تاکنون در این رابطه اقدام عملی انجام نگرفته و مشکل همچنان به قوت خویش باقی است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان پلدختر نیز گفت: روستای پاعلم با تعداد 303 مشترک آب آشامیدنی آن از 2حلقه چاه موجود در منطقه تامین می گردد که به صورت نوبتی وارد مدار می شوند.
مرتضی کاییدی اظهار داشت: چاه شماره یک به دلیل سوختن الکترو پمپ 37 کیلو وات از روز چهارشنبه 16 آبان ماه جاری از مدار خارج و پمپ 30 کیلو وات چاه دوم جهت تامین و رفع مشکل آب روستا وارد مدار شد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل وجود انشعابات غیر مجاز و پشت کنتوری و مصرف بی رویه برخی مشترکان آب آشامیدنی پاسخگو اهالی نیست و تعدادی از مشترکان در سطح روستا در طول روز با افت فشار مواجه هستند.
کاییدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اهالی بیش از 360 میلیون ریالی به آبفار بدهکار هستند این شرکت توان خرید الکتروپمپ را ندارد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان پلدختر از روستاییان خواست نسبت به پرداخت آب بهای خود در اسرع وقت اقدام کنند تا این شرکت بتواند خدمات بیشتر و بهتری را به مشترکان ارائه دهد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.