به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات استانداری با اشاره به این که نشانه های اقدام های دولت تدبیر و امید به زودی در حوزه اقتصاد کشور نمایان می شود، افزود: هم اکنون نیز تاثیر اقدام دولت در ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی متقاضی، در صحنه اقتصاد کشور مشهود است و در همین راستا با افزایش توان تولید کارخانه ها، فرصت های شغلی بسیاری برای جوانان ایجاد شده است.
وی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش اتکا بودجه کشور به درآمدهای نفتی، بیان کرد: اصلاح نظام بانکی و افزایش قدرت تسهیلات دهی آن ها در کنار کنترل تورم و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری 14 میلیارد دلاری، اقدام موثر دیگری بود که توسط دولت یازدهم در عرصه اقتصادی انجام شد.
رضوی با اشاره به شعارهای انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: عرصه اقتصاد کشور با شعار قابل مدیریت نیست؛ باید دانست ایجاد فرصت های شغلی برای هر یک میلیون تن به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که این کار با توجه به ظرفیت های داخلی اقدامی بسیار دشوار است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
وی در بیان اقدام های موثر دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، افزود: جایگاه اقتصاد ایران در دولت تدبیر و امید از نظر شاخص نوآوری 35 پله و از منظر کارآفرینی و توسعه 18پله ارتقا یافت و از منظر شاخص کیفیت زندگی بهبود قابل توجهی نسبت به گذشته پیدا کرد؛ این مساله ای است که در آمارهای مراکز فعال در عرصه اقتصاد جهانی بیان شده و قابل استناد می باشد.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از مدل تدوین شده توسط مسئولان استان کرمان برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی کارآمد یاد کرد و گفت: همه مدیران این استان برای عمل به موارد این مدل، میثاق نامه امضا کرده اند و هم اکنون نیز نهایت تلاش خود را برای اجرایی شدن برنامه های این مدل به کار می گیرند.
وی با اشاره به این که در مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان تاکنون رقم قابل توجه 120 هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی تعریف شده است، بیان کرد: در این مدل مسئولان، سرمایه گذاران و مردم در کنار هم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در منطقه خود می کوشند و برای رسیدن به موفقیت، برنامه های خود را در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین می کنند تا امکان نظارت و اصلاح در جریان کار وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: به دلیل نزدیکی شرایط اقتصادی و جغرافیایی استان قم به کرمان می توان با نگاه به این مدل و بومی سازی آن، چرخه اقتصاد مقاومتی را در استان قم با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قم همچنین استفاده از انرژی های نو را راهکار مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان دانست و گفت: بر اساس تکلیف استاندار باید سالانه 50 مگاوات از برق مورد نیاز استان قم از طریق انرژی های نو و تجدید پذیر فراهم شود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.