به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه درسیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت،درسالن همایش های مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم افزود: مردم اگر بخواهند طعم شیرین ولایت را بچشند باید دربخش انگیزه و اندیشه مهدویت ورود پیدا کنند و با شناخت حکمت متعالی آماده ظهور منجی بشریت باشند که حوزه های علمیه در این حوزه نقش مهمی دارند.
وی با بیان این که نهج البلاغه و تفسیر قرآن مهجور مانده است گفت: حوزه وقتی انقلابی می شود که به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و قرآن بپردازد و اندیشه مهدویت را در جامعه تبیین کند.
وی با بیان این که مردم ستون دین هستند گفت: اگه ستون ها سرپا نباشند رهبر شکست می خورد چرا ا که امام با اراده مردم می تواند جامعه را به عدل الهی رهنمون سازد. برای این که مردم دین و حکومت را باور کنند باید ایستاده و دین مدار باشند از این رو انقلاب کرده ایم که دین را آزاد کنیم.
آیت الله جوادی آملی با تاکید به آموزه های قرآنی در خصوص مهدویت گفت: قرآن کریم به مصادیق کلی در مباحث توحیدی و ظهور اشاره کرده است که این امر نشانگر جریان ظهور مهدویت در عرصه های جهانی است.
وی افزود: امام مهدی(عج) دارای علم وراثه، الهی و عالم به همه مسائل است که به عنوان خلیفه الله و امام ویژه آگاه به امور مسلمانان است ضمن این که حقیقت خویش و خدا و رسالت پیامبران را می شناسد.
وی با اشاره به این که امام زمان(عج) ولایت تکوینی دارد گفت: صاحب الزمان(عج) انسانیت انسان، موجودیت جهان را می شناسند و عالم به سراسر جهان و شعور انسانی دارند تا بتواند جامعه را به عقل لازم برسانند.
این مرجع تقلید به وظایف منتظران در خصوص ظهور مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: صدقه دادن و دعا برای ظهور ایشان جز وظایف عمومی مسلمانان است که باید به آن اهتمام داشته باشند.
وی ادامه داد: امامت نیاز به درک صحیح دارد از این رو امامت را نمی شود با علم و درس شناخت چرا که امامت خلیفه خداوند و عالم غیب است بنابراین تا زمانی که در حوزه توحید و مباحث دینی شناختی نداشته باشیم نمی توانیم امام زمان خویش را بشناسیم.
آیت الله جوادی آملی یکی از وظیفه عملی مردم در زمان غیبت را شناخت امام عصر برشمرد و گفت: تا مردم ظهور علمی و عملی در زندگی نداشته باشند در جامعه عقل و عدل فراگیر نمی شود.
همایش بین المللی دکترین مهدویت تا فردا جمعه ادامه دارد.
دبیر سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: این همایش با عنوان «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» در قم ترتیب یافته است.
حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی افزود: 150 مقاله از دانشگاه ها و موسسه های علمی و آموزشی داخلی و 51 مقاله از 14 کشور جهان از جمله کانادا، هند، سوییس، آرژانتین، انگلیس، عراق، لبنان، تونس، بنگلادش، مراکش، الجزایر، مصر و آفریقای جنوبی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان هفت مقاله فرصت طرح در این همایش را خواهند یافت ضمن این که باقی مقاله ها در کمیسیون های فرعی این همایش مطرح می شود.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.