محسن رمضان بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، از اجرای طرح توانمندسازی پیشگیری از اعتیاد با مشارکت 40 هزار دانش‌آموز قمی خبر داد و اظهار داشت: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت از سه حوزهٔ تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، اداره بهداشت و سلامت همچنین، اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تشکیل‌شده و تاکنون فعالیت‌های بی‌شماری انجام داده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح توانمندسازی با مشارکت 40 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه، اولیاء آن‌ها و دبیران مربوطه در قالب کارگاه‌های آموزشی به‌منظور پیشگیری از گرایش به اعتیاد در بین آن‌ها اجرا شد. 

وی تصریح کرد:طرح ملی تقسیم‌کار در مدارس متوسطه اول و دوم نیز با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت، مبارزه با اعتیاد، همچنین موضوع تاب‌آوری در مباحث آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق در دستور کار قرار گرفت و کارگاه‌های آموزشی آن از اواخر سال 95 تشکیل شده و همچنان ادامه‌دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به فعالیت‌های حوزه سلامت این مجموعه افزود: وظیفه اصلی  حوزه سلامت بر دوش مراقبان بهداشت مدارس است که سال گذشته، اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

رمضان بیگی با اشاره به افزایش سرانه سلامت دانش آموزان استان قم گفت: طرحی با عنوان وارنیش فلوراید تراپی نیز با مشارکت بیش از 100 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سطح استان قم، با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر و برخی از دستگاه‌های مرتبط انجام گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح ارزیابی آمادگی جسمانی و سلامت دانش آموزان استان قم عنوان کرد: به‌منظور اجرای دستورالعمل پروژه برنامه ششم توسعه دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی که با اهداف بررسی وضعیت موجود تجهیزات و فضای آموزشی ورزشی مدارس، نیازسنجی آموزشی نیروی انسانی و همچنین ارزشیابی درس تربیت‌بدنی، تدوین و به‌روزرسانی برنامه آمادگی جسمانی دانش آموزان کشور، وضعیت موجود فعالیت‌های بدنی دانش آموزان موردبررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613817
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.