به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد بیطرفان روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سال 96 نیز 6 هزار زائر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.
وی ادامه داد: استان قم با توجه به ظرفیت های ویژه ای که دارد در صورت پشتیبانی دستگاه های اجرایی قابلیت اعزام 30 هزار زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را در سال دارد.
وی اقدام های صورت گرفته استان قم در زمینه راهیان نور را بسیار خوب دانست و گفت: با وجود تمام اقدام های صورت گرفته در استان، این اقدام ها باید گسترش یابد.
معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی 96 - 95 تا پایان بهمن ماه امسال بیش از هفت هزار دانش آموز قمی در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده است.
بیطرفان از آماده سازی سه اردوگاه در خوزستان جهت اسکان زائران راهیان نور استان قم خبر داد و افزود: اردوگاه شهید زین الدین اندیمشک، پادگان شهید حبیب اللهی اهواز و نیز پادگانی در جزیره مینو حد فاصل خرمشهر و آبادان برای اسکان زائران قمی در نظر گرفته شده است.
وی اردوی راهیان نور را عملیات بزرگ فرهنگی در کشور برشمرد و افزود: تمام کارهای اسکان، اعزام و ثبت نام انجام گرفته و فضاسازی و آماده سازی محل های پیش بینی شده برای اسکان زائران استان قم در ایام تعطیلات نوروز انجام شده است.
وی همراهی دستگاه های اجرایی قم برای برطرف کردن برخی مشکل های موجود برای اعزام و اسکان زائران را خواستار شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در این جلسه، کمک در جهت بهبود کیفیت اعزام، پشتیبانی و اسکان زائران استان قم به اردوهای راهیان نور را اقدامی جهادی و بسیجی عنوان کرد و گفت: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توجه به راهیان نور تکلیف بر همه معلوم است و باید همه دستگاه های اجرایی استان با تمام توان و ظرفیت در این خصوص وارد میدان شوند.
یونس عالی پور با بیان این که ریاست ستاد اعزام راهیان نور به عهده استاندار است گفت: این ستاد دارای 9 کمیته شامل کمیته اعزام و اسکان، دانشجویی، دانش آموزی، پشتیبانی، امنیتی و اطلاعاتی، اطلاع رسانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و کمیته راویان است.
سرهنگ ستار احمدوند مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این جلسه با اشاره نیازمندی های موجود برای ارتقای بهبود کیفیت اسکان و اعزام راهیان نور استان قم به خوزستان گفت: علاوه بر نیازهای فنی، امکاناتی و زیرساختی، حوزه فرهنگی اردوهای راهیان نور نیازمند تقویت بیشتر است که در این خصوص ورود متولیان و مجموعه های فرهنگی استان برای انجام کار قوی فرهنگی را خواستاریم.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.