به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: بخش عمده صادرات استان مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه بوده که تنش های کنونی ارز نیز وجود نداشت و امیدواریم با رفع این مشکل در آینده نزدیک به میزان صادرات تعیین شده در سال جاری دست یابیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور ممکن است هر روز شاهد تغییراتی باشیم که دولت باید با کمک مجلس و کارشناسان خبره ضمن رصد این وقایع، راه حل های جدیدی را برای مقابله با آن ارایه دهند.
استاندار قزوین با اشاره به نوسانات ارزی موجود در کشور، یادآور شد: دولت در این رابطه ماه گذشته تصمیمات غیرکارشناسی گرفت که همان زمان با جمع بندی آرا و نظرات بخش خصوصی، اشکالات این تصمیم را برای تولیدکنندگان و نیز واردکنندگان اعلام کردیم.
زاهدی با بیان اینکه بخشی از مشکلات یاد شده با تشکیل بازار ثانویه ارز در حال مرتفع شدن است، تصریح کرد: باید توجه داشت که هر جا محدودیت ایجاد شود به دنبال خود رانت و فساد نیز به وجود می آید و از این رو یا باید همه چیز را محدود کنیم و یا اینکه با آزاد کردن آن فرصت دهیم تا بازار خود را تنظیم کند.
این مقام عالی استان ادامه داد: تعیین و تکلیف نرخ ارز برای واردات، صادارات و مشکلات بانکی صادرکنندگان در کل کشور وجود دارد ولی ما این مشکلات را به صورت مکتوب و شفاهی و در کمیسیون مربوطه در مجلس پیگیری می کنیم تا به تدریج حل شوند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: قطع برق، مسایل تامین اجتماعی و مالیات برارزش افزوده از جمله نگرانی و دغدغه صادرکنندگان بوده که امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی برای رفع آنها اقدام شود.
زاهدی در پایان افزود: سازمان های خدمات رسان مانند برق، آب و گاز نمی توانند بدون اجازه استانداری برای قطع انشعابات از واحدهای تولیدی اقدام کنند و موضوع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری زمینی با تهران نیز برای احقاق حقوق مکتسبه واحدهای تولیدی استان در حال پیگیری است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.