به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در این دیدارافزود: دوستی و روابط صمیمانه میان ایران و عراق سابقه دیرینه دارد و باید برای بسط روابط میان این دو کشور تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: سابقه طولانی رابطه میان دوکشور موجب شده تا تجار قزوینی در سلیمانیه و بازرگانان سلیمانیه در ایران احساس غربت نکنند.
زاهدی گفت:رابطه خوبی میان تجار دو کشور وجود داشته و در طول تاریخ در کنار هم بوده و در غم و شادی با هم شریک هستند.
وی ادامه داد: استان قزوین ظرفیت خوبی در بخش های مختلف داشته و می تواند شریک مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.
استاندار گفت: تنوع تولیدات دراین استان بالاست و وجود انواع تولیدات صنعتی و معدنی در این استان آن را از سایر استان ها متمایز ساخته است.
وی ادامه داد:ارتباط خوبی میان سلیمانیه عراق و استان قزوین وجود دارد و همین ارتباط اقتصادی و اعتبار خوب رابطه میان قزوین و سلیمانیه را تقویت می کند.
معاون اتاق بازرگانی استان سلیمانیه نیز دراین دیدار گفت: استان قزوین خوشبختانه از استاندار با تجربه ای برخوردار است و تا زمانی که ایشان استاندار سنندج بودند رابطه خوبی میان سلیمانیه و سنندج برقرار بود.
یاسین رحیم فرج افزود:در سایه ارتباط خوب میان قزوین و سلیمانیه، خود را هیچگاه رقیب نپنداشته و برای رفع نیازهای اقتصادی با هم کار کرده ایم.
وی ادامه داد: امیدواریم امروز بتوانیم در کار اقتصادی روابط و تفاهم نامه های خوبی را منعقد کرده و در توسعه روابط این دو استان گام های بلندتری برداریم.
رحیم فرج افزود: قزوین و سلیمانیه پروتکل همکاری و مشارکت را منعقد کرده اند و امیدواریم با توسعه روابط در اتاق بازرگانی هر دو استان، تلاش بیشتری برای تبادل محصولات صورت گیرد.
وی ادامه داد: عراق به ویژه استان سلمیانه علاقمند به ارتباط ویژه با ایران و قزوین هستند و جمهوری اسلامی ایران را حامی مردم اقلیم و عراق می دانند.
معاون توسعه امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قزوین نیز در این دیدار گفت: از قزوین به 32 کشور صادرات صورت می گیرد که 72 درصد صادرات آن به عراق بوده است.
علی اکبر کبیری افزود: عمده محصولات قزوین به سلیمانیه صادر شده است و امیدواریم در ادامه زمینه همکاری بیشتر 2 استان فراهم شود.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.