در بخش هایی از این مطلب که به قلم شیرین برزگر نوشته شده، یکی از فعالان رشته سفالگری و آثار سرامیکی قزوین بر لزوم تاسیس رشته سفالگری در دانشگاه‌های استان تاکید کرده و گفته است: رسیدن به یک فرآیند یا محصول خاص در زمینه سفالینه‌سازی، نیازمند آزمون و خطاست به عنوان مثال دست یافتن به لعاب‌هایی که جلوه‌ای ترک خورده دارند، مستلزم سال‌ها تجربه در کار با سفال است.
امید شهردوست افزوده است خوشبختانه به لحاظ علمی و فنی، به ویژه در زمینه‌های اجرای لعاب و نقوش متنوع روی بدنه‌های سفالی و پخت آنها جلوتر از چند دهه گذشته هستیم و محصولات ماندگارتری را تولید می‌کنیم که در صورت دوری از ضربه‌های شدید، قطعاً 200 سال یا بیشتر عمر می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی رشته سفالگری در دانشگاه‌های استان ادامه داده است اگر بخواهیم در تولید سفال و سرامیک به صورت علمی جلو برویم، ناگزیر از تدریس این رشته در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی هستیم و امیدوارم روزی بتوانم فضای کارگاهی‌ام را به یک آموزشکده یا آموزشگاه عملی در زمینه آموزش سفالگری تبدیل کنم.
گفت و گوی ولایت با هنرمند مجسمه ساز قزوینی رضا ازی محمدی با تیتر' می خواستند موزه ام را تبدیل به چلوکبابی کنند' از دیگر مطالب این روزنامه است.
نصب 18توربین بادی تولید برق، آزادی هفت زندانی توسط یک خیر قزوینی، تامین کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان و ساخت مدرسه ضد زلزله در سرپل ذهاب توسط جراحان خیر قزوینی از دیگر عناوین خبری روزنامه ولایت است.
ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روز های شنبه تا چهارشنبه منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.