اکرم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح برآورد می شود، این تعداد واحد مسکونی روستایی طی 2 سال بیمه شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای مسکونی در روستاها از بنا و مصالح نامطمینی برخوردار هستند،اضافه کرد: شرکت های بیمه ای برای بیمه کردن خانه های خشت و گلی روستاییان تمایل چندانی نداشتند اما با رایزنی های صورت گرفته توسط اداره کل امور روستایی استانداری قزوین این موضوع محقق شد.
نجفی با بیان اینکه در این راستا تمامی اماکن مسکونی روستایی استان با عنوان تفاهم نامه مشارکت روستایی بیمه می شوند،اضافه کرد: براساس تفاهم نامه صورت گرفته 20 درصد حق بیمه را روستاییان و 80 درصد را نیز دهیاری ها پرداخت می کنند.
این مسئول اضافه کرد: خانه های خشت و گلی در صورت تخریب کامل تا 350 میلیون ریال و خانه های آجری و بتنی نیز تا 500 میلیون ریال خسارات دریافت خواهند کرد و امکان بیمه تا سقف بیشتر نیز وجود دارد.
وی افزود: از ابتدای سال 97 سامانه ای برای ثبت نام روستائیان در این خصوص طراحی می شود و دهیاران به عنوان کارگزار برای ثبت نام در این طرح اقدام خواهند کرد.
این مسئول ادامه داد: طرح بیمه اماکن روستایی حاصل کار کارشناسی یکساله دفتر روستایی است تا برای جبران خسارات اقشار روستایی در هنگام حوادث و بلایای طبیعی به شکل مناسب اقدام شود.
مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری قزوین افزود: دولت در هنگام بلایای طبیعی از عهده پرداخت همه خسارات بر نمی آید و باید حتما از مشارکت بیمه در این زمینه بهره مند شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.