به گزارش ایرنا به تقل از روابط عمومی استانداری قزوین، احمد رحیمی بعدازظهر سه شنبه در آیین تشکیل نخستین مجمع تعاونی عشایری استان قزوین افزود: پیش از این نیز همین مقدار تسهیلات برای تشکل های عشایری در نظر گرفته شده بود که با توجه به نیاز تشکل ها یک هزار و 500 میلیارد ریال دیگر به این رقم افزوده شد.
وی به اهمیت و ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی عشایر در استان ها اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب هیات مدیره قوی برای این شرکت ها می تواند در رشد، گسترش و توسعه شرکت های تعاونی و تقویت اقتصاد جامعه عشایری نقش مهمی داشته باشد.
وی، حمایت از تشکلهای تعاونی های عشایری، هدایت این شرکت ها، نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی و ارائه تسهیلات و توزیع جو، علوفه و نهاده ها ی دامی را مهمترین وظایف سازمان امور عشایر در بخش تعاونی ها دانست.
رحیمی بر تخصیص سه درصد از سود شرکت های تعاونی در استانها به موضوع آموزش تاکید کرد و قانون گرایی، مردم گرایی و آموزش مهمترین رکن در تاسیس شرکت تعاونی های عشایری است.
مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور یادآور شد: در حال حاضر 204 شرکت تعاونی فعال در کشور وجود دارد که در سطح 30 استان کشور پراکنده است.
وی خاطر نشان کرد : استان قزوین بستر و ظرفیت بسیار مناسبی درحوزه عشایر دارد که امیدواریم با تاسیس اولین شرکت تعاونی عشایر در آینده ای نزدیک جزو بهترین شرکت تعاونی های کشور با بیشترین امکانات، بهره وری و تسهیلات باشد.
بر اساس آخرین آمار سرشماری در حال حاضر 250 خانوار عشایری با 1356 نفر جمعیت در استان قزوین زندگی می کنند.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.