به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی قزوین، سردار مهدی محمودی افزود: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری کارت به کارت از یک شهروند در قزوین به مبلغ 47 میلیون ریال، شناسایی و دستگیری کلاهبردار یا کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سردار مهدی محمودی اظهار کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با شگرد دادن پیامک و تماس با شخص مبنی بر اینکه شماره تلفن همراه شما در قرعه کشی از طریق شرکت همراه اول یا رادیو جوان برنده هزینه سفر عتبات عالیات شده، افکار مجرمانه خود را جهت کلاهبرداری از شهروندان پیاده می کردند.
وی ادامه داد: کلاهبرداران جهت پرداخت هزینه سفر به برندگان، افراد را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با راهنمایی فرد و انجام عملیات بانکی جهت واریز هزینه سفر به جای انتقال مبلغ ، از حساب شهروندان با شگرد های خاص خودشان مبالغی برداشت و به حساب مورد نظرشان واریز می کردند.
وی افزود: در این رابطه، یک کلاهبردار در استان تهران شناسایی و با هماهنگی و نیابت قضایی در شهرپرند دستگیر شد و در بازجویی فنی کارآگاهان به همدستی دو فرد دیگر اعتراف کرد که در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل دستگیری آنان تعدای زیادی کارت عابر بانک با مشخصات افراد مختلف کشف شد.
فرمانده انتظامی استان یادآور شد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند ولی در مواجهه با مستندات و ادله متقن پلیس به 31 فقره کلاهبرداری کارت به کارت اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
6012/خبرنگار: حدیقه بابایی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.