در بخشی از این گزارش که به قلم عاطفه جهان بخش نوشته شده یک کارشناس فروش گفته است: بررسی هایی که در سطح تولیدات استان انجام داده شده نشان می دهد که ورای مشکلاتی که در عرصه صنعت استان وجود دارد، برندسازی نیازی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند اوضاع محصولات بومی را که اکنون با نام قزوین شناخته می شود را بدتر کند.
حسن گروسی از تجار قزوینی نیز به خبرنگار همشهری گفته است: برند حکم شناسنامه محصول را دارد و کلید اساسی تجارت در دنیای امروزی محسوب می شود و تولیدات استان نیز قابلیت برند شدن را دارا هستند و باید برای این مقوله برنامه ریزی های کلانی را صورت داد.
خبرنگار همشهری نوشته است محصولات قزوین همچون کشمش،انار،زیتون و هر محصولی که در این خاک مینودری تولید می شود تنها به دلیل این که از برند خاصی استفاده نمی کنند در سطح کشور شناخته شده نیستند، اقداماتی هم که در این سال ها در این حوزه صورت گرفته آن طور که از شواهد و قرائن پیداست کافی نبوده و نیاز به برنامه ریزی های طولانی مدت و توجه بیشتر در این حوزه به چشم می خورد.
جهانبخش افزوده است این ضعف بزرگ صنعت استان اگر در برنامه ای فشرده و دقیق گنجانده شود می تواند محصولات استان را در کشور و دنیا بشناساند و بازارهای بسیاری از آن خود کند.
معضل کبوتربازی، یک بام و دو هوا عنوان مطلب دیگری از روزنامه همشهری است که در ان محمد حسن سلیمانی از پژوهشگران قزوینی گفته است کبوتربازی فقط مختص شهر قزوین نیست و در روستاهای پیرامونی هم جریان داشته و امروزه هم به ندرت افرادی هستند که این کار را با عشق و علاقه انجام می دهند ضمن اینکه در نقاط مختلف کشور نیز این پدیده مورد علاقه بسیاری از مردم است.
وی، درباره چرایی علاقه برخی از افراد به کفتر بازی گفته است من افرادی را می شناسم که با وجود اینکه سن و سال بالایی هم دارند ولی باز هم با عشق و علاقه به این کار می پردازند و این وابستگی را باید یک علاقه درونی و ذاتی دانست که در این افراد وجود دارد، حتی گاهی گرفتن یک کبوتر غریب برای همین افراد سالخورده یک پیروزی بزرگ محسوب می شود.
تیتر اول روزنامه همشهری به راه اندازی پیست دوچرخه سواری برای بانوان پرداخته است و به نقل از دکتر زهرا یوسفی نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نوشته است پیست محصور دوچرخه سواری در منطقه 2 از شمال و جنوب شهر قابل دسترسی است.
26 هزار حامی از ایتام قزوینی حمایت می کنند و خوشنویسی به شعر نو نیاز دارد از دیگر عناوین خبری روزنامه همشهری در شماره جدید است.
روزنامه همشهری قزوین به سردبیری سیده سعیده علوی منتشر می شود.
استان قزوین دارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه،هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.