به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در نشست شورای میریت بحران استان قزوین افزود: از آنجا که قزوین در حوزه امدادرسانی معین منطقه 9 استان تهران است باید برای فعالیت های امدادی مربوط به حوادث غیر مترقبه در سطح آمادگی بسیار بالایی قرار داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع باید هماهنگی تنگاتنگی بین دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران در استان داشته باشیم.
وی اضافه کرد:باید با برپایی عملیات های تمرینی (مانور) آمادگی این دستگاه ها را در امدادرسانی به حادثه دیدگان سنجش و ارزیابی کرده و نقاط ضعف آنها را برطرف کنیم.
فرخزاد، آموزش اهالی روستاها برای مواجهه مناسب با حوادث طبیعی را نیز مهم دانست و ادامه داد: باید با پررنگ کردن نقش دهیاران در روستاها خانه های هلال را در قالب تفاهم نامه تشکیل دهیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: علاوه بر برگزاری عملیات های تمرینی در قزوین با حضور تیروهای امدادی، اجرای این کار در شهرستان ها نیز باید توسط فرمانداری ها پیگیری شود.
ایرج زاهدپور به نقش مهم استان های معین در یاری به یکدیگر هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: در هنگام وقوع حوادث طبیعی در استان باید از توان سایر استان های معین از جمله گیلان و زنجان به شکل مناسب استفاده کنیم.
وی گفت:در نشست مشترک مدیریت بحران و شورای تامین استان تهیه فهرستی از ماشین آلات دستگاه ها به ستاد مدیریت بحران استانداری مطرح شد که تحقق این کار می تواند ما را در داشتن بانمک اطلاعاتی قوی از امکانات کمک کند تا در مواقع بحرانی از تجهیزات خود بهتر استفاده کنیم.
زاهدپورهمچنین آموزش به مردم در خصوص حوادث و بلایای طبیعی را نیز از دیگر موارد مهم دانست و گفت:در این راستا دستگاه هایی جون جمعیت هلال احمر برای آموزش دوره ای مردم راه گشا هستند.
وی در ادامه گفت: در راستای استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در هنگام حوادث می توان از دستگاه ها خواست در هنگام عقد قرارداد با پیمانکاران بندی را هم با توافق یکدیگر بگنجانند تا در زمان بحران از از ماشین آلات و تجهیزات آنها استفاده شود.
در 16سال گذشته، 161هزار نفر در حوادث و بلایای طبیعی کشور جان باخته اند که این موضوع اهمیت و لزوم آمادگی در برابر حوادث را برای کاهش خسارت های جانی و مالی افزایش داده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.