محرمعلی والدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:پس از وقوع زلزله نیروهای سپاه استان درمنطقه کرمانشاه و سرپل ذهاب حضور پیدا کرده و اقدام به کمک رسانی به زلزله زدگان کردند.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در روستای قره بلاغ 105واحد و بابا اسکندر 71 واحد برای اسکان موقت تحویل مردم این دو روستا خواهد شد.
والدی، با بیان اینکه این دو روستا 324 خانوار با جمعیتی افزون بر یکهزارو 300 نفر داشتند، افزود: این دو روستا با تخریب 100 درصدی روبرو بود و مسئولیت سازندگی و خدمات رسانی به آنها به سپاه استان قزوین واگذار شد.
وی اظهار کرد: سپاه استان قزوین ازهمان ابتدا تلاش کرد تا با از ظرفیت مردم استان و مدیران دستگاههای اجرایی استان استفاده کند تا بتواند خدمات قابل قبولی را به مردم این دو روستا ارائه کند.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج ) استان قزوین تاکید کرد:درابتدای کار و بعد از تامین نیازهای اولیه و مایحتاج ضروری، 430 چادر در بین این خانوارها توزیع شد و در بحث اسکان اضطراری سوخت و وسایل گرمایی مانند والور و بخاری های برقی نیز بین این خانواده ها توزیع شد.
والدی بیان کرد: بعد از اسکان اضطراری، وارد گام اسکان موقت شدیم که امروز با 90 درصد پیشرفت اسکان موقت نیز رو به اتمام است و سکوهای نصب کانکس با کمک قرارگاه خاتم و گروه های جهادی استان قزوین ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات به دست گروههای جهادی نواحی استان قزوین آغاز شده و اتفاقات خوبی روی داده اضافه کرد: کار آواربرداری خانه های فروریخته نیز با کمک و با استفاده از ظرفیت مهندسی سپاه و ادارات استان با 20 دستگاه خودروی مخصوص انجام شد و تا این لحظه 150 واحد در قره بلاغ اعظم و 90 واحد در بابااسکندر آوار برداری انجام شده است.
وی با اشاره به حضور گروههای جهادی پزشکی درمنطقه نیز عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب در این منطقه حضور 11 تیم پزشکی جهادی در این دو روستا بود که هفت تیم در قره بلاغ و 4 تیم در بابا اسکندر مستقر شدند.
والدی تصریح کرد:همچنین 20 تیم گروههای پزشکی دانشجویی نیز در این منطقه حضور یافتند و 2هزار نفر از سکنه قره بلاغ و 700 نفر از سکنه بابااسکندر را به صورت رایگان معاینه کردند.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات در این منطقه ، اقدام برای نظافت و نصب سرویس های سیار بهداشتی و حمام سیار بود که تا به امروز 70 سرویس بهداشتی سیار نصب شده و 111 سرویس بهداشتی نیز تعمیرات صورت گرفته است که خرید این سرویس ها هم با کمک مردم استان قزوین انجام شد.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) خاطرنشان کرد: تلاش شد تا با کمک مردم کانکس ها تامین شود که تا به امروز 80 کانکس از سوی مردم استان قزوین تهیه و به مردم این دو روستا تحویل داده شده است.
وی یادآور شد: اقلام ضروری برای خوراک و بهداشت مردم نیزبا حضور گروه های جهادی تامین شده و تحویل مردم شده است.
7390** 6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.