به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل ار روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره کیک و شیرینی های سنتی قزوین از افراد برگزیده خواست تا ایده ها و پیشنهادهای خود را جهت اجرای هر چه بهتر و با کیفیت تر چنین جشنواره هایی به این سازمان ارائه دهند.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی نظیر شیرینی های سنتی منجر به انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جوان در حوزه شیرینی های سنتی و بومی شهر قزوین و همچنین زنده نگه‌ داشتن آیین ها و سنت‌های فرهنگی و اجتماعی می شود.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این آیین گفت: بخش جشنواره ها با رویکرد برند سازی شیرینی ها و غذاهای سنتی قزوین در برنامه های سال 97 این سازمان پررنگ تر دیده شده است.
صادق آریان از راه اندازی کارگروه غذاها و شیرینی های سنتی قزوین با حضور افراد صاحب سبک و مجرب در این سازمان خبر داد و افزود: یکی از خروجی های این کارگروه چاپ مجله دوزبانه انگلیسی و فارسی همراه با لوح فشرده خواهد بود.
وی یادآور شد: 350 نفر از بانوان قزوینی در دومین جشنواره کیک و شیرینی های سنتی قزوین شرکت کرده بودند که پس از داوری 10 نفر برگزیده شدند.
جشنواره کیک و شیرینی به مناسبت هفته وحدت به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شده بود.
بانوان قزوینی به پخت 30 نوع شیرینی سنتی می پردازند.
باقلوا،پادرازی و نان قندی از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می روند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.