به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: توجه به امنیت غذایی و انتقال فناوری و دانش روز در زمینه کشاورزی از تاکیدهای برنامه پنجم توسعه به شمار می رود.
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری خارجی ها در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی حمایت می کنیم،اظهار کرد: می توان با همکاری سرمایه گذاران خارجی زمینه لازم را برای افزایش کیفیت محصولات غذایی و صادرات آنها فراهم کرد.
زرآبادی از شهرستان البرز به عنوان یکی از قطب های صنعت استان و کشور نام برد و اظهار کرد: فعال کردن واحدهای راکد به کمک سرمایه گذاری های جدید در این شهرستان باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
داوود محمدی دیگر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تولید محصولات ارگانیک و مواد غذایی با بالاترین میزان استانداردها از سیاست های کشور است که باید با کمک سرمایه گذاری و انتقال فناوری به آن دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: باید با انتقال فناوری به کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی سالم و دور کردن سموم غیراستاندارد و کم کیفیت اقدام کنیم.
رضا غسگری فرماندار البرز نیز در این نشست گفت: این شهرستان نیم قرن سابقه فعالیت صنعتی به شکل مدرن دارد و با این تجربه آمادگی لازم را برای جذب هرگونه سرمایه گذاری خارجی برخوردار می باشد.
وی اظهار کرد: فعالیت نخستین شهر صنعتی ایران، وجود گمرک و دسترسی به حمل و نقل ریلی و قرار گیری در مسیر آزادراه قزوین-تهران از مزایای سرمایه گذاری در شهرستان البرز به شمار می رود.
عسگری همچنین گفت: این شهرستان در زمینه تولید چغندر قند و کلزا رتبه نخست را در استان قزوین دارد و با داشتن 2 هزار و 800 هکتار باغ نیازمند استفاده از سموم با کمترین اثرات سوء زیست محیطی است.
فرماندار البرز اظهار کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله آلمانی در استان قزوین و شهرستان البرز وجود دارد.
در این نشست مدیران 2 شرکت آلمانی در زمینه تولید محصولات شیمی و زیست شیمی و تولیدات مرتبط با فعالیت های کشاورزی از جمله سموم به ارایه توانمندی های خود پرداختند و از علاقه مندی شان برای همکاری و فعالیت در شهرستان البرز خبر دادند.
شهرستان البرز به مرکزیت الوند در جنوب مرکز استان قزوین قرار دارد.
نخستین شهر صنعتی کشور بنام البرز در این شهرستان واقع شده است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.