به گزارش ایرنا علی فرخزاد روز چهارشنبه در نخستین همایش تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در طرح های توسعه و عمران شهری که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد،افزود: ما برای ایجاد سیما و منظر شهری قوانین و آیین های نامه های فراوانی داریم اما متاسفانه در این حوزه با نارضایتی دولتمردان ، سیاستمداران و مردم رو به رو هستیم.
این مسئول گفت: در راستای توجه بیشتر به مردم، سیما و منظر شهری و حقوق شهروندی امروز در کشور ما نیاز به بازنگری دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم برخی مناطق شهری ما در حوزه ساخت و سازها و مقاوم سازی منازل خود به دلیل وجود قوانین نامناسب با بلاتکلیفی روبه رو هستند، اضافه کرد: ما در رابطه با حقوق شهروندی صحبت می کنیم اما چگونه است که تاکنون با وجود برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی فراوان نتوانسته ایم رضایت مردم را در این زمینه جلب کنیم؟
فرخزاد ادامه داد: شاید اشکال کار ما در مباحث ساخت و ساز و سیمای منظر شهری نگاه بالا به پایین است که باید در این خصوص تجدید نظر کرد.
وی ادامه داد: همیشه فکر می کنیم تمام انرژی و توان خود را روی مسایل و مباحث شهری می گذاریم در حالی که به موضوعات خاص آن توجه نداریم و عموما به مسایل آرمانی و تئوری می پردازیم که پاسخگوی نیازهای موجود نیستند.
فرخزاد افزود: در نگاه به مسایل شهری نباید تنها به امور عمرانی و سخت افزاری توجه داشته باشیم بلکه نگاه عمده ما باید به سمت کمک به ایجاد زندگی خوب و سالم شهری باشد.
وی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسایل فرهنگی شهرها و هزینه کرد در این خصوص، اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات عمرانی استان یک هزار و200 میلیارد ریال و اعتبارات ارزش افزوده روستاهای قزوین نیز 700میلیارد ریال بود که بخشی از این هزینه ها را می توان به این موضوع اختصاص داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برای ایجاد زندگی سالم شهروندی باید سبک زندگی مردم را تغییر دهیم تا به برنامه ها و اهداف دور خود در رابطه با حقوق شهروندی دست یابیم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.