به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دوازدهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص طرح پیشنهادی راه اندازی دفتر مشترک صنایع استان قزوین در کشور آلمان افزود: در 2 دهه اخیر عمده صادارت ایران به مناطقی که ثبات امنیتی و اقتصادی پایداری نداشته اند مانند اقلیم کردستان و افغانستان صورت گرفته که نتایج چندان مثبتی را نیز برای کشور به دنبال نداشته است بنابراین باید به فکر ایجاد ارتباط با بازار سایر کشورها نیز باشیم.
وی اضافه کرد: کشور آلمان از دهه 40 به بعد روابط اقتصادی خوبی با ایران داشته وطرح های بزرگی را در کشور اجرا کرده و پایداری خود را در برابر همه بحران های اقتصادی اروپا حفظ کرده است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جذب اعتبار خارجی، افزایش بازار مصرف، کاهش هزینه خرید کالا و تجهیزات وارداتی، هماهنگی جهت شرکت در نمایشگاه های خارجی،مبادله هیات های تجاری و مشاوره بازرگانی بانکی و حقوقی از ویژگی های ایجاد دفتر مشترک صنایع قزوین در آلمان خواهد بود.
زاهدی افزود: کشور آلمان و از جمله شهر هامبورگ از قدیم مرکزی برای تجارت و مذاکرات معاملاتی اروپا بوده و با توجه به این ویژگی ها می توانیم با کلیات این مسئله موافق باشیم.
وی با اشاره به نقش ایجاد دفتر صنایع مشترک قزوین در آلمان در کاهش هزینه های تولید در استان با توجه به رفت و آمد تولیدکنندگان قزوینی برای فروش یا خرید کالا و ماشین الات به این کشور، اضافه کرد: اگر هر واحدی به تنهایی بخواهد کارهای خود را پیش ببرد، هزینه های زیای خواهد داشت اما در صورت مشارکت هزینه ها سرشکن می شود.
زاهدی پیشنهاد داد: باید شرکتی از واحدهای تولیدی و صادرکننده قزوین در قالب یک شرکت مطابق با قوانین آلمان با مدیریت اتاق بازرگانی تشکیل شود و واحدهای علاقه مند در آن مشارکت داشته باشند.
وی اضافه کرد: در خصوص ارتباط با آلمان نباید تنها نگاه تجاری داشته باشیم بلکه از این رابطه برای ورود فناوری،صنایع پیشرفته و نوسازی صنایع خود باید استفاده کنیم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش سوزی 150 هکتار از اراضی طارم سفلی در هفته گذشته،گفت: مشکلات استان به لحاظ آب های زیرزمینی و بیابان زدایی باید در ستاد احیای دشت قزوین مطرح شود و دستگاه های مربوطه کار را در آن ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال کنند.
زاهدی همچنین بر تلاش برای گسترش پوشش گیاهی در مناطق بیابانی قزوین برای پیشگیری از گسترش بیابان تاکید کرد و گفت: مردم باید انتفاع داشته باشند تا در کاشت درخت با دستگاه های مربوطه همراهی و همکاری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح احداث خانه های اسکیمویی در مناطق گردشگری قزوین،گفت: ابتدا باید تکلیف مجوز این طرح مشخص شود تا در جلسه ای مسایل و مشکلات اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهئده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.