در بخشی از این مطلب که به قلم شیما شاهین فر نوشته شده، حسین عمویی مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری و میادین میوه و تره بار در پاسخ به این سوال مینودر که آیا شرایط روزبازارها برای فروشندگان و شهروندان مناسب است ، گفته است: در این زمینه سعی کرده ایم زیرساخت هایی را فراهم کنیم تا حداقل رفاه برای شهروندان ایجاد شود.ایجاد سرویس بهداشتی در محل روزبازارها و تلاش برای تخصیص انشعاب آب و برق در این راستا صورت گرفته است.
عمویی افزوده است: روزبازارها دارای هیات امنایی هستند که بسیاری از مطالبات خود را از آن طریق پیگیری می کنند وواگذاری مسوولیت روزبازارها به بخش خصوصی به معنی درآمدزایی برای ما؛ با سلب مسوولیت نبوده است، بلکه برای کاهش تصدی گری خود در امور روزبازارها این کار را کرده ایم.
سارا عزیززاده کارشناس بهداشت محیط نیز در زمینه روزبازارها گفته است : این نوع بازارها سلامت فردی و محیطی افراد را تهدید می کنند.
وی می گوید فروش محصولات بهداشتی و آرایشی در محیط باز و بدون کیفیت مناسب یکی از مشکلات روزبازارها و به طور کلی دستفروشی است که به دلیل قیمت نازل، طرفدارانی هم دارد و اگر مدیریت جدی صورت نگیرد، قشر عظیمی را درگیر خود می کند.
به عقیده نویسنده این گزارش کلاف پیچیده دستفروشی برخاسته از عوامل زیادی است و نمی توان با حذف یکباره آن، انتظار خاموشی همه مشکلات را داشت.
مسئولان معترفند فعالیت دستفروشان، هزاران بار خوشایندتر از بروز معضلات ناشی از بیکاری در قالب بدهکاری است، اما همین احساس مسئولیت این قشر برای کسب روزی حلال، وظیفه روی دوش مسوولان را سنگین تر می کند تا با ایجاد فضای شغلی بهتر، به رفع نیازهای شهروندی کمک کنند.
«وای به روزی که بگندد نمک» درباره افزایش مصرف نمک و خطرات ناشی از آن، «تخریب زیرپوستی یک اثر تاریخی» درباره تخریب سر در امامزاده اسماعیل(ع) به قلم الناز زلالی از دیگر گزارش های این شماره هفته نامه مینودر است.
پرداخت تسهیلات اشتغال بیش از هزار مددجو در قزوین، اجرای شش کیلومتر از پروژه دوبانده شدن سه راهی دانسفهان-رحیم آباد تا پایان سال جاری، کشف جسد با قدمت4 هزار سال در تپه های سگزآباد و هزینه 10میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای توسعه امامزاده حسین(ع) از دیگر عناوین شماره جدید هفته نامه مینودر است.
نشریه مینودر به مدیرمسئولی روح الله اصلی بیگی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی منتشر می شود.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.