به گزارش ایرنا، اکبر اسکندرنژاد روز یکشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین با بیان اینکه رسانه ها نقش تعیین کننده ای در تنویر و هدایت افکار عمومی دارند، فزود: اطلاع‌رسانی دقیق، صریح و شفاف لازمه‌ کار اهالی رسانه است.
وی، امانتداری و صداقت را 2 ویژگی اجتناب ناپذیر رسانه های پرمخاطب برشمرد و افزود: از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به یک رسانه به مفهوم شکست آن می باشد.
اسکندر نژاد با تاکید بر اینکه رسانه ها باید از وارونه جلوه دادن حقایق بپرهیرند، خاطرنشان کرد: دروغ پراکنی و شایعه سازی از مشخصه های بنگاه های خبری بیگانگان و دشمنان است که برخی ناخواسته و به دلیل کم تجربگی در دام این شیوه های ناپسند می افتند.
وی، نقد عالمانه، عادلانه و منصفانه در رسانه ها را ضروری دانست و با اشاره به تفاوت آن با تخریب، ادامه داد: تنها در فضای نقد سازنده می باشد که جامعه از زشتی ها و کاستی ها پیراسته می شود و پویایی خود را حفظ می کند.
اسکندر نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه رسمی نظام از جمله منابع معتبر خبری کشور است که اخبار و گزارش های آن مورد وثوق و اعتماد مردم می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: مشی مدیریتی این رسانه در استان باید همچون گذشته که بنای تعامل مناسب و مطلوب با مدیران و اقشار و گروه های مختلف مردم داشته است را باید ادامه داد.
وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر سیاست گذاری خبری و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در قزوین بسیار مطلوب ، قابل تحسین و کاملا منصفانه و با درایت بود،ادامه داد: خوشبختانه تاکنون حتی یک شکایت هم از خبرگزاری ایرنا نداشته ایم و امیدواریم این رویه همچنان تداوم یابد.
اسکندرنژاد تاکید کرد: ایرنا تعامل بسیار خوبی با دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان داشته و امیدواریم با حضور مدیریت جدید در این رسانه و در سایه همراهی، همکاری و همدلی بیشتر بین این 2 مجموعه، بتوانیم به اهداف واحد خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی دست یابیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین نیز در این دیدار گفت: امروزه با توسعه فضای مجازی و گسترش زیرساخت های ارتباطی همه مردم به نوعی خبرنگار شده اند و کار رسانه های مهم و موثر در اطلاع رسانی حساس تر و سنگین تر شده است.
علی حیدر شاه حسینی افزود: خبرگزاری ایرنا اکنون به عنوان یک رسانه مادر و منبع تولید خبرT تلاش می کند ارتباط خود را با مردم را تقویت کرده و با توسعه روابط خود در فضای مجازی برای جذب مخاطبان گام بردارد.
وی اظهار کرد: امروزه سلایق مردم نسبت به گذشته تفاوت کرده و میل مردم در دریافت سریع اخبار، شیوه اطلاع رسانی را نسبت به گذشته دگرگون ساخته است و هر رسانه که در این مسیر بهتر عمل کند از مخاطبان بیشتری برخوردار خواهد بود.
شاه حسینی ، اطلاع رسانی صحیح و دقیق را از شاخص های کاری ایرنا عنوان کرد و گفت: این رسانه رسمی و با سابقه به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری کشور با تکیه برنیروی انسانی کارآمد، حرفه ای، متعهد و با توانمندی بالا، همواره در اطلاع رسانی پیشگام بوده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.