به گزارش ایرنا تورج بنیادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود 16 هزار و 500 تن شلتوک از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
وی اظهار کرد: کشت برنج در استان قزوین در بخش های رودبار الموت غربی و شرقی ، رازمیان و طارم سفلی انجام می شود.
بنیادی بیان کرد:هاشمی، علی کاظمی ، صدری استخوانی ، صدری دم سیاه و موسی طارم از جمله ارقام برنج هایی است که در قزوین کاشت می شود .
وی یاد آور شد: در سال جاری با توجه به مشکلات کم آبی در استان ، مدیریت خوبی از طرف کشاورزان جهت استفاده بهینه از منابع آبی مورد استفاده در اراضی شالیزاری انجام شده است.
کارشناس برنج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با توجه به بالا بودن هزینه های تولید برنج ، برداشت بخش قابل توجهی از اراضی در استان به صورت مکانیزه و با کمباین های مخصوص برنج انجام می شود.
وی اضافه کرد : با توجه به افزایش تعداد کمباین های مهاجر مخصوص برداشت برنج از استانهای شمالی به استان قزوین ، پیش بینی می شود سطحی بالغ بر 2 هزار و 500 هکتار بصورت مکانیزه برداشت شود.
وی افزود :در سال جاری بیش از 2هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری استان به صورت مکانیزه ، توسط نشاکارهای چهار ردیفه کشت شده است.
بنیادی گفت:صرفه جویی در زمان برداشت ، کاهش هزینه های تولید و همچنین کاهش ضایعات برنج را می توان از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه برنج برشمرد .
زمان برداشت برنج از دهه آخرشهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
6104/6012 خبرنگار:ناصر نیلی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.