عباس علایی مقدم روز پنجشنبه در جلسه ایجاد هماهنگی و آمادگی برای آغاز احتمالی فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان، افزود: سال ۹۷، ۸۰ هزار و ۵۳۴ ورزشکار شامل ۴۱ هزار و ۴۴۳ مرد و ۳۹ هزار و ۹۱ بانو در استان بیمه ورزشی دریافت کرده بودند که این رقم با چهار هزار و ۲۰۰ نفر کاهش به ۷۶ هزار و ۳۳۱ نفر شامل ۳۹ هزار و یک مرد و ۳۷ هزار و ۳۳۰ زن رسید.

وی در ادامه با اشاره به احتمال بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی از ابتدای اردیبهشت ماه به ضرورت ایجاد تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در اماکن ورزشی اشاره کرد و افزود: باید رشته‌های ورزشی به سه دسته بی‌خطر، کم خطر و پرخطر تقسیم بندی شده و به ترتیب اولویت اجازه فعالیت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا به آنها داده شود.

علایی مقدم گفت: بازرسان اداره کل و هیأت پزشکی ورزشی هم باید در این مدت بر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان نظارت داشته باشند تا جلوی شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت شهروندان گرفته شود.

ارایه آموزش‌های مجازی مقابله با کرونا به مدیران باشگاه‌های ورزشی 

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان نیز در این جلسه گفت: هیأت پزشکی ورزشی از طریق آموزش‌های مجازی به مدیران و مسوولان باشگاه‌های ورزشی دستورالعمل‌های لازم را ارائه خواهد کرد و شرکت کنندگان با شرکت در آزمون مربوط موفق به دریافت گواهی خواهند شد.

محمدرضا مدبر افزود: از سوی دیگر پوسترهای کاربردی برای باشگاه‌ها به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در دست طراحی است تا با بازگشایی اماکن ورزشی میان آنها توزیع شود.

وی گفت: جهت تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا و ایجاد شادابی و نشاط در آنها تصمیم گرفتیم در سه بیمارستان بوعلی، ولایت و رازی که پذیرای بیماران کرونایی هستند میز تنیس روی میز، فوتبال دستی و دارت جهت استفاده کارکنان تعبیه کنیم.

مدبر افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و مسوولان ورزشی هرچه سریعتر شاهد قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا باشیم و فعالیت‌های ورزشی نیز در شرایطی ایمن به حالت عادی خود بازگردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.