محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سهم رسانه‌ها را در برابر کرونا آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی دانست و افزود: چنانچه مردم شرایط را درک کرده و به هشدارها توجه کنند جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار در جامعه گرفته خواهد شد.
وی بر هم افزایی و مشارکت دولت، رسانه و شهروندان در حل بحران کرونا تاکید کرد و افزود: این بیماری یک بحران عمومی است که باید مثلث حاکمیت، مردم و رسانه‌ها در کنار هم با همدلی برای مواجه با آن تلاش کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه اتصال حاکمیت با مردم به شمار می‌روند، ادامه داد: اگر یکی از این اضلاع مثلث به درستی کار نکند مطمئنا نمی‌توان در مواجه با بحران‌های عمومی موفق عمل کرد و به نتایج مثبتی دست یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها و شهروندان برای مقابله با بیماری کرونا و مدیریت این بحران موثر است و در این شرایط باید در کنار تمهیدات پزشکی، برنامه ریزی ارتباطی و اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق در مقابله با ویروس کرونا صورت گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری فعالان رسانه و مطبوعات بر جامعه، افزود: رسالت اصلی رسانه‌ها در شرایط بحرانی علاوه بر اطلاع رسانی هشدارهای بهداشتی و  امنیتی، کاهش استرس‌های روانی و امیدآفرینی در جامعه است.
اسماعیلی با اشاره به جو روانی ایجاد شده ناشی از این بیماری و ترس فزاینده مردم، تاکید کرد: انتشار اخبار نادرست و شایعات مختلف در این خصوص موجب افزایش التهاب روانی، استرس و ناامیدی مردم می‌شود که این خود بدتر از ابتلا به این بیماری است.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها در شرایط فعلی باید دقت کنند تا اطلاعات دقیق و واقعی را منتشر نمایند زیرا انتشار گمانه زنی و شایعات می‌تواند مردم را سردرگم و نگران کند.
اسماعیلی با بیان اینکه بحران اجتماعی کرونا از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: باید رسانه‌ها دقت بیشتری در ارائه اخبار و اطلاعات و همچنین بازنشر آنها داشته باشند چون یک خبر نادرست و بدون منبع می‌تواند یک معضل بزرگ برای مردم و خسارت جبران ناپذیری را برای جامعه ایجاد کند.
این مسوول خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر رسانه‌های استان از ابتدای شیوع کرونا در کنار مردم و مسوولان بوده و با آگاهی بخشی از مخاطرات این بیماری، مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
این مسوول افزود: امیدواریم که با این همبستگی ملی بتوانیم این بحران را پشت سر گذاشته و آینده‌ای سرشار از شادی و نشاط داشته باشیم.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.